2012

2013-01-01 12:05:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
"Inför 2011 visste jag att det var nya saker på gång i livet med nytt jobb och nytt hus men 2012 känns som ett väldigt oskrivet blad. Och jag känner mig väldigt nyfiken på vad jag kommer skriva om ett år när jag ska sammanfatta året. Let it begin...."
 
Ja så avslutades förra årets årssammanfattning.
 
Inte trodde jag att jag nu skulle sitta här extremt höggravid. Det kan hända så mycket på ett år. Det fanns i tankarna att vi någon gång under detta år ville bli gravida men jag trodde nog inte det skulle bli så pass tidigt som det blev. Jag skulle operera bort knölen i mitt bröst först och få ett säkert besked på om den var farlig eller inte. Jag fick operationstid relativt snabbt och svaret blev ju det vi trodde och självklart hoppades på: ofarlig! Och en vecka efter beskedet kom så blev jag gravid. Helt otroligt och vi är så tacksamma för det och tacksamma för att vi när som helst ska bli fyra i familjen.
 
 
2012 skålades in här hemma med nyårsmiddag!
 
 
Max var 3 år och 3 månader när året började och är nu en stor kille på 4 år och 3 månader som under året slutat med både blöjor och napp. Han har även börjat på en ny förskoleavdelning där han trivs jättebra. Han har fortfarande en otrolig kreativitet och fantasi som utmärker sig på olika sätt. Oj så han har lekt under året!
 
 
Året har ju bestått av mycket vardag men jag tycker att vi har hanterat det bra. Jag har trivts bra på mitt jobb och under i princip hela våren och halva hösten har vi båda jobbat heltid men lyckats klara av familjelivet bra ändå även om det varit tufft stundtals. Vi hade en mysig sommar, dock med ganska tråkigt väder, och vi semestrade i Halmstad och i Gävle och fick i alla fall njuta av lite sol och bad.
 
 
Hösten har ju handlat mycket om graviditeten och planering inför att vara ledig med bebis och nu är vi här. Från och med imorgon 2 januari är jag föräldraledig ett år framöver.
 
 
Välkommen 2013, året då vi ska bli tvåbarnsföräldrar och Max ska bli storebror. Ska bli mycket spännande att se vad detta år mer har att erbjuda oss!
 




Kommentarer
Linda

Ja tänk så mycket som kan hända på ett år ;.) än så länge ingen bebis här heller :.( nu får han ju gärna komma dock....
Kram

Svar: Ja nu måste de ju komma ut snart!!! Men vi får garanterat januaribebisar iaf. Kram
Sara

2013-01-01  /  12:57:02  /  http://familyspace.blogg.se
Tina

Önskar dig en härlig start på 2013. Kramisar Tina

Svar: Tack detsamma =)!
Sara

2013-01-01  /  17:13:27  /  http://home2tiny.blogspot.com
Sandra

Hittade hit från Tina ovan :)
Gott nytt 2013!
Vad kul med bebis och att ni ska bli fyra, vi blev fyra i Mars 2012!

Kram Sandra

2013-01-01  /  18:55:11  /  http://vitasmultron.blogspot.se
Anna

På ett år kan det hända mycket :) God fortsättning!

Väldigt passande med en kompis som bedriver företag gällande träning för gravida och mammor :) Själv är gravidkost, amning och träning för gravida och mammor något som jag har stort intresse i. För några år sedan, under studietiden fokuserade jag mycket på just det området, var det något sådant jag vill starta eget i men intressen ändras och nu ligger mitt största jobbintresse någon annanstans :) Just nu duger det bra att fokusera på att läsa på och lära mig mer kring min egen träning.

Ska absolut kika in på hennes blogg. Imponerad av de som faktiskt väljer att starta eget för för min egen del har det bara legat som idéer och aldrig egentligen känts aktuellt.

Svar: Ja det är perfekt med en sådan kompis =)! Ja det är modigt att starta eget när man har två små barn men det fyller verkligen en bra funktion och särskilt här i vårt samhälle där det inte finns något liknande. Och det är ju så otroligt viktigt!! Hon har en hemsida också: http://kroppoknopp.se/
Sara

2013-01-02  /  08:01:24  /  http://annastankehorna.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback