Varm smörgåstårta

2013-02-08 10:37:00 ,   Mat och annat gott
Har fått förfrågan på recept på varm smörgåstårta. Detta är väldigt enkelt att göra och gott att äta =)! Passar bra att bjuda på också. En god sallad passar bra till.
 
Varm smörgåstårta
För fyra personer
 
- 6 skivor hönökaka (håll koll när ni köper för hönökaka säljs i 4-pack och 6-pack)
- 2 paket bacon
- 1 purjolök
- 10 färska champinjoner
- 3-4 dl creme fraiche (den feta varianten. Enligt originalrecept är det 2 dl men jag tycker det blir lite)
- Soja
- 2 tomater
- Riven ost
- Peppar
 
Strimla och bryn bacon. När det nästan är brynt tillsätt champinjoner och purjolök. Blanda i creme fraiche, peppar och lite soja. Lägg ut hönökakan på plåt med bakplåtspapper under. Den ska bilda en cirkel. Lägg på ett lager av röran, på med ett lager hönökaka, ett lager röra, ett lager hönökaka och toppa med skivad tomat och riven ost. Gräddas i 200 grader i ca 15 minuter.
 
 
 




Kommentarer
Mikaela

Låter gott!
Tänkte fråga dig om amningste,vet att du skrivit om det.Dricker du det kylskåpskallt eller rumstemporerat? Har testat ett paket av Weledas amningste men det blir lite dyrt i längden och tänkte testa att göra själv.

Svar: jag har druckit det rumstempererat första dagen men om jag har kvar en dag till ställer jag in det i kylskåpet och dricker det kallt!
Sara

2013-02-08  /  11:32:16 
Anna

Den är sååå god :)

2013-02-12  /  22:49:02  /  http://withlovefrom.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback