Skilda sovrum

2013-02-07 08:46:08 ,   Allmänt/Vardagsliv
Gomorron! Idag var jag och Ebba uppe tidigt för torsdagar betyder lämning-av-Max-på-förskolan! Max vaknar ju alltid tidigt. Klockan 6 imorse var han pigg och glad. Sen 1,5 vecka tillbaka har vi skilda sovrum här hemma för att alla ska få sova bättre. Max och Marcus sover på övervåningen och jag och Ebba i gästrummet på nedervåningen. Vi har en säng på 1,20 där så Ebba ligger i babynestet bredvid mig. Det som är lite bökigt med detta arrangemang är de mornar som Marcus börjar jobba väldigt tidigt och åker innan Max har vaknat (som imorse exempelvis). Då är Max själv på övervåningen och i måndags hade han blivit rädd när han vaknade ensam och jag hörde att han började gråta där uppe men imorse kom han glatt ner för trappan och ropade Gomorron mamma och så kröp han ner hos mig och Ebba en stund innan det blev bolibompa. Vi får väl se hur länge vi ska ha detta arrangemang. Trots att vi alla sover bra så tycker jag inte det känns så bra att vi inte sover tillsammans så får se hur det blir. Nu har ju Ebba fått in dygnsrytmen och sover bra, vaknar och äter och somnar sen om så kanske skulle fungera bra att flytta upp igen.
 
Just nu sitter snuttan och sover i babyskyddet. Hon somnade så skönt i bilen när vi åkte och lämnade Max på förskolan. Planen för idag är att Ebba och jag ska iväg mot stan för kiropraktorbesök och vi ska även hoppa in på Babyproffsen och köpa nåt snyggt regnskydd till vår vagn. Marcus slutar tidigt idag så i eftermiddag blir det nog pulkabacken och jag tänkte försöka tvätta lite här hemma. Tvättmaskinen har fått vila i två dagar vilket är väldigt ovanligt sen vår lilla bajsa-på-bodys-madame föddes =)!
 
Hoppas ni får en bra dag!
 
 
 
Förresten så har vi vinter igen med massa fin snö ute!




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback