Sås med choklad?

2013-02-19 18:36:00 ,   Mat och annat gott
På fredag firar Marcus och jag 9 år tillsammans och tänkte vi fira med att laga trerätters här hemma. Funderar på någon form av räkcocktail till förrätt, potatisgratäng med något kött till varmrätt och efterrätt har jag inte tänkt ut ännu. Jag är lite nyfiken på att prova att göra rödvinssås med choklad i. Har sett flera göra det på Halv åtta hos mig. Någon som testat det och har ett bra recept? Recept på någon god variant av räkcocktail tas också tacksamt emot. Vi funderar på att testa att göra chokladsufflé till efterrätt. Kan man lyckas med det?? Många frågor men vore kul att få lite tips =)!




Kommentarer
Anneli

Vi har gjort chokladfondant till efterrätt vid ett tillfälle, är det samma som chokladsuffle kanske...? Ska liksom va lite löst i mitten. Gott va det iaf och inte så svårt!

Härligt att ni fått komma hem förresten!

Svar: jag tror inte det riktigt är samma. har också gjort fondant. sufflén sägs vara svårare att göra. den ska vara fluffigare tror jag. Måste googla lite mer =) delar med mig av erfarenheterna sen!
Sara

2013-02-19  /  21:49:46  /  http://vardagssaker.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback