Mat v 7

2013-02-11 13:41:00 ,   Mat och annat gott
Nu är det måndag och ny matvecka här hemma. Denna vecka behöver jag inte fundera ut menyn sjäv för ikväll levereras Linas matkasse igen. Vi börjar att laga från den imorgon så ikväll blir det rester från igår. Resten av det som står på menyn är alltså från matkassen.
 
Måndag: Fläskfilégryta med potatis/bulgur
Tisdag: Ugnsbakad torskfilé med baconströssel och sötpotatisstomp
Onsdag: Rödvinsbräserad köttfärssås med champinjoner och pasta
Torsdag: Indisk linsgryta med mango och yoghurtklick
Fredag: Kycklinggryta med rosmarin och kokt potatis
Lördaglunch: Snabbrostade rotfrukter med korv och syrlig yoghurtsås
 
 
Just nu tittar Max på film, Ebba sover och jag har ätit den fantastiska citron- och marängpajen jag bakade igår! Ska dela med mig av receptet på den så småningom.




Kommentarer
Mikaela

Vi fick vår kasse i går så i kväll blir det torskefile,spännande:)

Svar: å vilken tur att ni får på söndagar. det blir lite krångligt när vi får på måndagkvällar tycker jag får liksom göra om lite i ordningen för veckan för annars kommer ju maten som är tänkt för torsdag på fredagen och jag vill inte äta korv på fredagkvällen! Så denna vecka ändrade om jag om en del. men det går ju det med. hoppas det blir gott med torsken =)
Sara

2013-02-11  /  14:18:24 
ERIKA ENROTH

Tänkte tipsa Dig om en tävling som jag har i samarbete med Disney!
Jag har fått äran att lotta ut TRE stycken Tingeling - Vingarnas Hemliget på DVD och första pristagaren vinner även en Tingeling T-SHIRT!

Jätte enkelt att delta!
http://fruenroth.blogg.se/2013/february/vinn-tingelings-nya-film-pa-dvd.html

Ber om ursäkt om du inte gillar sån här reklam.

2013-02-11  /  14:47:53  /  http://erikaenroth.com/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback