Det skulle handla om amning men det blev lite mer....

2013-02-20 22:39:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Och nej ni får inte en bild på mina bröst
 
 
Idag har Marcus jobbat hela dagen och jag och barnen har varit hemma. Blivit mycket film för Max och sen tog vi en promenad för att köpa frystejp så att jag kan märka kläder jag ska sälja! Några delicatobollar slank visst ner i kundkorgen också =). Det är så skönt att vara hemma från sjukhuset och jag njuter av vardagen =)! Det får bilden ovan symbolisera! Men jag har även varit lite frustrerad idag över att inget hinns med och då menar jag inte städning och sånt för det försöker jag ignorera (ok... jag erkänner... jag har dammat vardagsrummet), utan jag menar saker jag vill göra. Läsa bloggar, dricka en kopp te och ta det lugnt, märka kläder till försäljning.... Jag kom liksom bara till det där att köpa tejp. Men tar nya tag imorgon!
 
Annars så kan man nog mest beskriva dagen som bröstmassakern. Det är lite tufft med amningen nu tycker jag! Det har förstörts lite av sjukhusvistelsen med allt vägande och oroande över att hon inte får i sig tillräckligt. Väga, amma, väga... nej hon fick bara i sig 20, amma igen osv.... Här hemma kör vi ju fri amning och idag har hon ammat mycket fast ändå inte. Hon ger tecken på att vara hungrig och äter lite grann och sen ligger hon och drar i bröstet och är frustrerad. Jag har ammat till och från sen kl. 18 och vid 21 fick hon tillägg men inte ens efter det var hon nöjd och bröstet ville hon inte ta. Nu har hon i alla fall somnat eftersom en del av gnället nog berodde på övertrötthet. Sen så får jag något milt förstadie till mjölkstockning varje gång jag går ut typ. Är jättekänsligt för att det drar. Man kan ju tycka att det borde räcka med behå, tröja och tjock vinterjacka men tydligen inte. Nu är det fetvadd som gäller och så hoppas jag det inte gör ont imorgon.
 
Och förresten vet ni vad? Jag sitter själv här i soffan och surfar runt på datorn och inser att detta är första gången sen Ebba föddes som jag kan lämna henne sovandes i vår säng utan att hon vaknar och därmed få lite egentid. Detta gott folk är lyx!! Och jag har inte förstått förrän nu att jag faktiskt behöver detta ♥ Känns som jag kan sitta här hela natten men är nog ingen bra mamma imorgon då. Och jag är beredd på några nattamningar också!
 
Sen så har jag ätit fyra biskvier och en delicatoboll idag.
 
Ja det var denna dag =)!




Kommentarer
Johanna

Jamen du vad skönt att du kunde få en liten stund för dig själv! Det blir ju väääldigt speciellt när ett barn är sjukt, man vill ju som vara där till 100% dygnet runt. Och då måste man ju få en andningspaus när det blir lite friskare tider.

Jobbigt med mjölkstockningen, och maratonamningen. Vet att syster hade en fleeceväst under jackan när hon pracis hade fått O, och det fungerade för henne. Hoppas det inte håller på så länge till, och snart är det ju vår!

Och jag hoppas ni får en bra dag idag!

Kram

Svar: ja jag måste skaffa mig nån typ av väst eller nåt för det är jobbigt att behöva oroa sig för onda bröst så fort jag går ut. nu har det som tur är blivit bättre! kram
Sara

2013-02-21  /  07:53:09  /  http://justnuochidag.wordpress.com
Diana

Mums, finns det ngt snaskigare än gofika ;p jag har sådan otroligt dålig karaktär just nu. Konstant hungrig av amningen o kan ej låta bli sött ...kan sluta illa för min del. Osams med vågen tillslut :)

Svar: jag har också dålig karaktär just nu. det är inte lätt men det är ju så gott =)!
Sara

2013-02-21  /  08:43:37  /  http://www.dianisen.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback