Svårt med sovrutiner

2013-12-11 10:32:31 ,   Allmänt/Vardagsliv
Jag var på gott humör idag men efter att ha tillbringat 50 minuter med att få en trött Ebba att sova förmiddag så vände mitt humör. Och dessutom måste jag egentligen ta tag i att tvätta ett stort tvättberg och plocka ur diskmaskinen. Booooring!!
 
Det är jättesvårt detta med Ebbas sovrutiner på dagarna. Hon sover två ggr per dag men det är hela tiden en stress att hon måste somna tidigt på förmiddan för att inte somna för sent på eftermiddan för då blir det sen kväll. Det är kanske dags att gå över till en sovstund på dagen men jag vet verkligen inte hur jag ska få till det eftersom jag hämtar Max på förskolan kl. 13 varje dag och jag antar att det är typ då hon behöver sova. Dessutom är hon ganska trött på förmiddagarna och jag tror inte att jag skulle kunna hålla henne vaken till lunch-tid. Förra veckan sov hon till 8 en morgon och då passade jag på att hålla henne vaken hela förmiddan. Hon gnällde konstant från kl. 11 och somnade sen i vagnen strax efter 12 och vaknade sen pigg och glad en halvtimme senare. Såklart så somnade hon vid 16 på eftermiddan och trots att jag då väckte henne efter en kvart så krånglade hon jättemycket på kvällen. Gaaah det är jobbigt såna här perioder!!
 
Nej nu får jag försöka muntra upp mig. Ska skriva adresser på julkort så jaga får iväg dem idag.
 
Ett foto från julkortsfotograferingen för några veckor sen (detta är dock inte med på julkortet för blev alldeles oskarpt)
 
 
 




Kommentarer
Anna

Övergångsperioderna är värst. Vi har med G just nu. När han är hemma sover han inte på dagen men på dagis så måste han. Dock har de jätteproblem att väcka honom så även om vi sagt helst inte mer än en halvtimme så kan han sova 1-1,5 timme där pga att de inte lyckas väcka honom. Dett är lika med hopplösa nattningar. Någon gång släpper det ju dock :)

kramar

2013-12-12  /  05:11:26  /  http://annastankehorna.blogspot.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback