Somnat själv

2013-12-27 20:11:35 ,   Allmänt/Vardagsliv
Fina fina Ebba. För första gången har Ebba somnat i sin säng ikväll. Vi har bestämt oss för att vi nu måste ta tag i nattningsproblemen. Vi hade ju en period när det funkade bra att ligga bredvid henne så att hon somnade men senaste två veckorna har vi kommit tillbaka till att vagga henne i famnen till sömns. Min nacke klarar verkligen inte det. Jag blir helt stel och får domningar och värk i armarna.
 
Men oj så hon grät ikväll. Var så jobbigt att se henne så ledsen och särskilt när man vet att allt hon vill bara är att få vara i min famn. Till slut så lyckades jag få henne att lägga sig ner och sen strök jag henne på pannan tills hon somnade. Det kanske var fusk.... men jag vill att hon ska känna sig trygg. Nattningen tog inte så lång tid för hon hade varit vaken i 6 timmar så hon var riktigt trött.
 
Nu har jag dock ingen riktig plan för hur resten av kvällen ska fortgå, dvs. hur hon ska nattas om de gånger hon kommer vakna. Just nu vill jag bara lyfta upp henne i min famn och aldrig släppa taget.
 
 
 
Fantastiska Ebba som fyller 1 år om en vecka.




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback