Förväntningar 2014

2013-12-30 20:51:42 ,   Allmänt/Vardagsliv
Tre minuter gott folk. Tre minuter tog det för Ebba att somna i sin säng ikväll. Fjärde kvällen av "lärasigsovaiegensäng". Nu väntar antagligen några omnattningar... men hoppas på en bättre kväll än igår.
 
Det känns så konstigt att det är nyårsafton imorgon. Jag känner mig lite vemodig så här i slutet av 2013. Detta året gick för fort. Traditionsenlig som jag är så kommer en "årskrönika" om några dagar.
 
Förra nyåret var så speciellt. Det handlade mest om att "knipa" till tolvslaget. Nej skämt å sido men det var mycket förväntningar för ett år sen inför detta år. Detta år som skulle inledas med att vi skulle få bebis (för det visste vi ju då på tolvslaget att vår bebis skulle födas i januari) och att jag skulle vara föräldraledig hela året. Vi visste ju inte ens för ett år sen om bebisen i magen var en pojke eller flicka, namn, personlighet....! Det var så mycket tankar, drömmar, förväntningar, spänning. Samtidigt som vi kände oss trygga inför året på nåt sätt eftersom Max trivdes på förskolan och Marcus på jobbet.
 
Bilder från nyårsafton 2012. Hos våra vänner A & D.
 

Inför 2014 känner jag inte lika mycket förväntan. Är fylld av lite tyngd. Och det känns ju inget roligt. Handlar nog mycket om att denna föräldraledighetsbubbla snart är över för mig och jag ska tillbaks och jobba, Marcus ska vara föräldraledig och sen kommer hösten och då ska Max börja skolan och Ebba börja förskolan. Många omställningar helt enkelt. Jag trivs på mitt jobb så förstå mig rätt men det är ganska stor kontrast från att umgås all sin tid med sin dotter till att vara från henne 40 timmar i veckan. Just nu känns det brutalt. Men jag kommer ju vänja mig....eller i alla fall bli tvingad att acceptera det.
 
Men jag hoppas att året inte bara blir fyllt av vardagskarusell utan även av roliga och härliga dagar tillsammans. Vi planerar att åka till Astrid Lindgrens värld igen på försommaren. Men innan dess ska Marcus och jag fira våra 10 år tillsammans i februari med att resa bort ett dygn. Jag hoppas också på att hitta tid att träffa vänner och fortsätta min träning fast jag jobbar.
 
Det är i alla fall lite spännande så här lämna ett år bakom sig och ha ett annat framför sig.
 
Men nu ska jag inte deppa ner mig. Utan bara bestämma att 2014 ska bli ett fantastiskt år!!




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback