Stiltje

2013-04-06 22:16:24 ,   Allmänt/Vardagsliv Blogg
 
Jag just nu ser ni på bilden! Jag är så trött att ögonen nästan värker och har varit hela dagen men ändå vill jag inte gå och lägga mig för njuter av tystnaden här hemma och lugnet som sänkt sig när båda barnen sover.
Ebba var så mysig när hon somnade i min famn för en timme sen och jag hoppas verkligen hon sover bra inatt för det behöver nog både hon och jag efter tre nätter med mycket vakentid. Man mår inte bra när man typ bara får sova en timme i taget om nätterna.
 
Men det jag tänkte skriva om var inte den nuvarande sömnbristen utan om bloggen. Jag känner lite stiltje just nu. Hinner liksom inte med som jag vill. Jag sa till min kompis A igår (förresten kika in på hennes blogg här)  att jag på nåt sätt vill få in lite längre och djupare inlägg på bloggen ibland men när jag väl har tid att sätta mig så blir det bara nåt kortfattat om vad vi gjort under dagen. Detta har känts lite frustrerande. Men samtidigt har jag ju kommit på att när jag själv läser gamla blogginlägg så är det ju just dessa jag fastnar vid för det är ju det som är kul att se tillbaks på: vardagslivet! Vad vi gjorde och gör på dagarna.
 
Det känns som jag nästan bara skriver om hur hur rörigt det är här hemma och om hur lite jag hinner med. Jag måste stanna upp och inse att livet är så här bara och jag kan inte göra så mycket åt det. Tvättberget får helt enkelt växa lite till för det är ju faktiskt mer ett tecken på att jag spenderar tiden med mina barn i stället för att sortera tvätt, eller hur? =)!
 
Oj detta blev ett spretigt inlägg. Men man kan väl inte förvänta sig så mycket mer av en tvåbarnsmamma med sömnbrist och amningshjärna!!
 
Summa summarum: tack för att ni tittar in här fast jag tycker det känns lite stiltje i mitt skrivande stundtals. Hoppas ni trivs i alla fall!




Kommentarer
Åsa S

Jag förstår varför du inte hinner med. Jag är förvånad att du hinner skriva det du gör ändå. För när man är 2 barnsmamma får man väl göra lite omprioriteringar för att orka o hinna med.

Svar: det går ganska fort att skriva inlägg men tar ju lite mer tid när jag ska fixa med bilder och sånt. Ja det blir verkligen mycket omprioriteringar. Jag vill ju prioritera att mysa med barnen förutom allt hushållsstök =)
Sara

2013-04-07  /  06:25:08 
Nina Bergquist

tack snälla!! :D

började på name it idag. så det blir nog bra :D

hur mår ni? krams

Svar: Å va kul me sånt jobb. I butik eller lager? vi mår bara bra. Kvällslugnet har lagt sig här just nu =)! kram
Sara

2013-04-24  /  21:30:39  /  http://deliciously.se/
Nina Bergquist

butiken.

2013-04-24  /  22:00:54  /  http://deliciously.se/
Nina Bergquist

oj vilket kort svar det vart. haha.

jag kommer att arbeta i butiken.

Svar: ha ha det är ingen fara. Det lustiga är att det står misstänkt spam på den kommentaren. Så kul med butiksjobb =)!
Sara

2013-04-24  /  22:01:12  /  http://deliciously.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback