Mat v 15

2013-04-08 21:57:44 ,   Allmänt/Vardagsliv Mat och annat gott
Hej ny vecka! Ja den nya veckan har ju pågått hela dagen men det är ju först nu jag skriver om den. Vi har en haft en fin dag. Tog en lugn förmiddag med barnen här hemma och i eftermiddags cyklade vi till A-C och M där Max lekte och jag drack te. Ebba sov hela besöket i vagnen och hela promenaden hem också. Vi mötte upp Marcus vid gympasalen och han var med Max på måndagsgympan.
 
Haft en lugn kväll med två barn som somnade i hyffsad tid. En bra dag helt enkelt. Hoppas på en bra natt också med masssssor av sömn =)!
 
Förra veckan blev det inte att jag skrev någon matsedel här. Glömdes bort. Denna vecka har vi Linas matkasse och den har levererats ikväll så vi börjar laga från den imorgon. Idag åt vi rester från igår.
 
Måndag: Tacopaj
Tisdag: Köttbullar med persiljesås, ris och haricots vertssallad
Onsdag: Stekt koljafilé med kaprisyoghurt och rödbetor
Torsdag: Tomatkokt matvete med ugnsgrillad paprika och grilloumi
Fredag: Koriander- och ingefärsdoftande nudelsallad med kalkon
 
I helgen ska vi åka bort och äta mat på annat håll både lördag och söndag så den sista Linas matkasse-rätten Vild shepherds pie med gröna ärter och lingonsylt sparar vi till nästa måndag.
 
Känner på mig att det kommer bli en bra matvecka =)!
 
Hoppas ni också haft en bra dag.
 
 




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback