Så tyst

2012-09-02 15:04:40 ,   Allmänt/Vardagsliv
Sitter här i soffan och njuter av total tystnad (förutom ljudet från tangenterna när jag skriver) men jag har också dåligt mammasamvete. Vi har sällan barnvakt för att bara vara hemma.... eller ordet aldrig passar nog bättre. Men vi ringde och frågade om Max kunde få leka hos sin farmor och farfar en stund nu på eftermiddan så vi skulle få lite lugn och ro här hemma. Max är helt fantastisk och så duktig på att leka och greja för sig själv. Men den gravida trötta mamman och den förkylda trötta pappan behöver lite tystnad ibland. För en sak är vår Max mästare på: nämligen på att prata! På in- och utandning, utan pauser och upprepar allt om och om igen.
 
Men nu sitter jag i alla fall här med dåligt samvete. Fast jag vet ju att han har det bra mycket roligare med sin farmor och farfar några timmar än med sina trötta föräldrar.
 
Ska snart montera en hylla till Max lekrum men ska först bara sitta här en stund med min cappuccinomugg och lyssna på tystnaden....
 
... och sakna min Max.




Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Japp tröjan är kappahl :)

En olycka om dagen tycker jag är helt lugnt, man får ju räkna med sånt om man jobbar med barn i den här åldern. Vi är inte helt eniga...

Kram

2012-09-02  /  19:26:10  /  http://emmaoskrutten.blogg.se
♥ Sojka ♥

Men gud ha inte dåligt samvete! Visst, vet det är lättare sagt än gjort men ändå! :)
Kram

Svar: Behöver nog helt enkelt ha barnvakt oftare och bara få vara hemma och ta det lugnt =)
Sara

2012-09-02  /  21:44:25  /  http://www.sojkasframtid.se
♥ Sojka ♥

Ja så är det nog! Men förstår känslan. Jag är likadan och jag har svårt att slappna av och vila när jag får möjlighet. :)

2012-09-03  /  08:48:48  /  http://www.sojkasframtid.se
Anneli

Ingen ide ha dåligt samvete även fast det inte alltid är det lättaste. Min syrra o hennes sambo har en son på 1,5 år. Det första året tror jag inte de hade barnvakt mer än en gång, men nu när pojken hunnit bli lite äldre och är ganska energisk så har de testat det här med barnvakt flera gånger för att själva få några timmar tillsammans att strosa runt i affärer, äta lunch osv. Eller nu senast när de båda kände sig lite halvt sjuka så fick lillgrabben åka o umgås med mormor o morfar. Säkert inte det lättaste i början men nu drar de sig inte för att använda övrig familj som barnvakt. Det är nog bara kul för barnet oxå att få umgås lite med mor/farföräldrar och likaså uppskattas det av dem oxå. Och jag som moster ställer upp any time, att få sitta barnvakt till mosters lilla plutt tackar man ju inte nej till ;-)

Svar: Vi har barnvakt lite då och då när det kör i hop sig i vardagen med jobb och sånt. Har haft övernattningsbarnvakt 4 ggr på 4 år. Men man borde ha det oftare och passa på att bara va också. För när vi har så är det ju för att vi måste göra nånting. Sen så älskar ju de att ha Max hos sig =)!
Sara

2012-09-03  /  17:16:37  /  http://vardagssaker.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback