Paket, kakbak och strömavbrott

2012-09-25 22:48:55 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
Nu är fyra paket inslagna till vår födelsedagspojke. Ett av dem innehåller en skattkarta och skatten är gömd här hemma.
 
Blev lite sen med allt ikväll så klockan är alldeles för mycket nu. Men jag skulle baka, fixa med presenterna samt koka kronärtskocka och äta. Men ett strömavbrott kom emellan. Strax före 19 blev det kolsvart här hemma. Ringde nån automatisk svarare på eon som meddelade ett stort avbrott i vårt område och att de beräknade att det skulle vara återställt vid 22. Vi begav oss till ICA hela familjen för att köpa batterier till ficklampan och sen kikade vi in hos Marcus föräldrar som också hade strömavbrott. Strax efter kl. 20 kom elen dock tillbaks. Vi åkte hem och jag satte igång att baka och hann ha kakan i ugnen innan det blev kolsvart igen. Fick tända ljus igen och fick lite panik över kakan i ugnen. Efter ca 25 minuter var strömmen tillbaks och nu hoppas vi att det håller sig så! Kakan blev klar så småningom, kronärtskockan blev kokad och presenterna inslagna.... bara lite senare än tänkt!
 
Nu ska min onda rygg och jag sova. Föra fyra år sen var vi på förlossningen ♥




Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback