Mitt paradis

2012-10-19 09:41:55 ,   Allmänt/Vardagsliv
 
 
Jag har lämnat Max på förskolan och har nu lite viltid innan jobbet kallar. Känns fel att blogga när jag är sjukskriven men jag är ju sjukskriven för foglossning och vila är det jag ska göra och det gör jag. All tid jag har hemma utan Marcus och Max nu under min sjukskrivning ligger jag princip i sängen. Sovrummet är mitt paradis =)! Cappuccino, god macka och vila är underbart skönt!
 
Senaste dagarna känns det som jag går i dvala. Vet inte om det beror på att Max vaknade 5.20 igår och 5.30 idag eller om det beror på att bebis växer mycket. Antagligen en kombination. Det i samband med att jag är dålig på att äta ordentliga mellis gör energinivåerna väldigt låga. Dessutom har jag ingen viltid hemma utan Max och Marcus på onsdagar och torsdagar så då är det lite extra tungt. Behöver min egentid.
 
Men nu ska inte detta bli en "klagoblogg" för i grund och botten är ju det helt fantastiskt med denna graviditet. Längtar som en tok att få julpynta här hemma, tvätta bebiskläder, se snöflingor falla, lyssna på julmusik och vänta på vårt mirakel. Har två målbilder just nu: Åka in till förlossningen en kväll med fint snöfall och sedan amma till skenet av julgranen. Olika paradis helt enkelt.
 
Och snart är vi förhoppningsvis där.




Kommentarer
Maria ~liten i magen~

Men gud vad den där mackan såg god ut, en riktig cafébagel, vad lyxigt! :)

Oj vad starkt av dig att kunna hålla dig ifrån shopping till bebisen, själv har jag väldigt dålig diciplin :)

Svar: Det är en cafébagel =) kunde inte låta bli att köpa en när jag hade lämnat Max på förskolan. Nu är jag riktigt shoppingsugen och vet egentligen inte varför vi väntar. Men ska nog gå igenom vad vi har för kläder i storlekarna 50-62 imorn och skriva inköpslista på vad vi behöver. Eller jag vet ju att vi inte behöver nåt typ eftersom vi har kvar sen sonen men jag får skriva vad jag vill köpa =)!
Sara

2012-10-19  /  12:32:32  /  http://stevemaria.blogspot.com
Linda

Ser riktigt gott ut! Skönt att du kan ta det lite lugnt och vila, det är du värd.

Svar: Tack!
Sara

2012-10-19  /  22:18:00  /  http://linchisblogg.blogspot.se
Nina Bergquist

mmm det va super gott!! mumma :D

2012-10-19  /  22:32:49  /  http://deliciously.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback