Grekisk trerätters

2012-10-28 09:53:37 ,   Mat och annat gott
Hej i kylan! -8 grader var det här imorse. Burr... men inne är det ju varmt och skönt så då är det ju ganska mysigt med frosten och kylan ute. Omställning till vintertid är ju inte riktigt detsamma sen man fick barn. Den där extratimmen gör ju bara att man lägger sig senare men man blir väckt tidigt som skrutt, kl. 5.20 för att vara exakt!
 
Igår hade vi en riktigt trevlig kväll med M och H. Jag hade ju lagat grekiskt trerätters och det blev gott om jag får säga det själv och gästerna verkade nöjda. Mätta blev vi =)!
 
 
Det ska stå bakad sötpotatis på varmrätten. Jag upptäckte felet senare och la till det
 
 
Skaldjursfylld grillad paprika (räkor, rödlök, olja, vinäger, chilipeppar, paprikabitar), kronärtskocksblad med citronsmör och under det kronärtskocksbotten, tiropitakia (fetaost- och dillröra i filodeg).
 
 
Max åt bulgur och fiskpinnar
 
 
Bakad sötpotatis med vitlökssmör på, tzatziki, fetaostkycklingbiff, grekisk sallad. Recept här.
 
 
Grekisk yoghurt med riven vit choklad i, varvat med egengjord lemoncurd. Toppat med vindruvor och melon.




Kommentarer
Johanna

Gud så gott! Jag är ju som sagt hungrig hela tiden nu, så att en sån där middag hade slunkit ner fint =)

Kram!

Svar: den slank ner fint i min mage med =) Fast var nästan mätt av att laga all mat. kram
Sara

2012-10-28  /  15:51:31  /  http://www.justnuochidag.wordpress.com
Anneli

Smarrig meny det där!

Svar: ja det var kul att både laga och äta sådant som man inte brukar göra annars =)
Sara

2012-10-28  /  18:45:14  /  http://vardagssaker.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback