Barnvagnspanik!!

2012-10-30 20:51:56 ,   Graviditet/Bebisförberedelser/Förlossning
Ja nu är snart oktober slut och det blev inget barnvagnsköp denna månad heller. Har i alla fall lagt bort planerna vi hade ett tag på att köpa en ny. Det känns inte värt det ekonomiskt. Betalar hellre av vårt billån och sen så behöver vi byta garageport nästa år så lägger pengar på det istället.
 
Men hur svårt ska det vara att hitta en begagnad vagn egentligen? Verkar vara lågsäsong på blocket nu gällande vagnar... i alla fall sådana jag vill ha.... eller problemet är väl egentligen att jag inte vet jag vill ha (jag vet att jag skriver "jag" och inte "vi" men min man har inte så mycket åsikter gällande vagn).
 
Jag har ju många som läser här som har småbarn eller haft småbarn, dela med er av era erfarenheter tack!! Vad har
ni/har haft för vagnar? Fördelar/nackdelar?
 
Hjälp en gravid kvinna i nöd, tack!




Kommentarer
Russin

hej sötis.. :)

tack jag känner mig lite bättre allredan, skönt.. det vill inte rikgit bryta ut verkar det som, hoppas det inte gör det heller, haha..

vagn för mig är teutonis cosmo, den vi hade till Stina.. bästa vagnen tycker jag..:) lätt att köra, funkar överallt.. vi hade den både sommar och vinter, visst var det oplogat ute så spårade den men det gör ju alla vagnar mer el mindre.. :)

kramisar

Svar: Skönt att du börjar må bättre så du är kry till resan =)! Ja teutonia har jag sett en del i olika annonser men har ingen erfarenhet av dem alls så tack för tipset! kram
Sara

2012-10-30  /  20:57:20  /  http://russinsdagbok.se
Mikaela

Hej,
Har kikat in här en annan gång,via Sannahojs blogg,och konstaterade att vi va beräknade samma dag :) Väntar också mitt andra barn.Min första är 5 år,till honom hade jag en Kronan,som är såld sedan länge,den va dessutom för klumpig.Denna gången blir det en Bugaboo som ska hämtas om en månad.Kan rekommendera den även om priset är saftigt.Känns som om en smidig vagn är ett måste då man har ett barn till att hålla koll på.Har du hittat någon typ du gillar?

Svar: Hej! kul att du kikar in här och kul att vi har bf på samma dag. Kronan har jag hört gott om då min bror och hans fru haft en sådan till sina två barn. Gillar att den har så rejäl varukorg. Bugaboo känns inte riktigt som vår prisklass. De är ju dyra även som begagnade. Vi har tittat en del på Brio Happy!
Sara

2012-10-30  /  21:30:43 
Emily

Har du möjlighet att beställa från Polen så rekomenderar jag det. Vi köpte en Tako Jumper x (3-i-1-vagn) precis likdan som dom har på pyret&snäckan, för mindre än halva priset + att vi fick med åkpåse. skötbädd, parasoll osv. Tror vi gav totalt ca 3500:-
Sen är ju frågan hur mkt ni vill/tänker lägga och hur kräsna ni är :)

Hoppas ni hittar någon snart!

Svar: Jag kan nog tänka mig att vi kan ge upp till 2500 men helst mindre. Känns inte aktuellt att beställa från utlandet. Satsar på begagnat istället!
Sara

2012-10-30  /  22:45:23  /  http://positiivaarne.blogg.se
Johanna - Husliv och Gravid

Håller med dig, tycker inte heller det är värt att köpa en ny vagn. Finns så mycket annat att lägga pengarna på, vi har en begagnad och det duger gott och väl :)

Svar: Ja precis! Vi hade bara Max liggvagn i 10 månader och sen köpte vi en sulky (emmaljunga scooter). Den används ju i flera år så kändes mer värt att spendera mer pengar på den!
Sara

2012-10-31  /  02:22:47  /  http://johannaastenvall.blogg.se
E.K - Mamma till Alicia och Simon

Jag rekommenderar fortfarande Tako Jumper x som ett par vänner köpte, man får både sitt, ligg del och babyskydd i samma pris, plus vindskydd och regnskydd m.m. Stora bra luft hjul, bra stötdämpning, och många smarta andra små funktioner.

Om du ska ha en med svängbara hjul, se bara till att dom är stora, lättare i snö och ojämn mark. Jag köpte en med ganska små, och det blev ingen rolig vinter för mig :) skogs promenader blev inte många heller pga dom små hjulen.

Svar: jag tror att det blir fyra vanliga hjul för oss. Precis som du skriver är ju de med svängbara hjul svårhanterliga i snö!
Sara

2012-10-31  /  05:32:19  /  http://eekk.blogg.se
Linda

Vad är du ute efter för vagn? En klassisk, en med svängbara hjul, trehjuling?

Svar: Vi har nog kommit fram till att vi ska ha en ganska klassisk vagn. Skulle vilja ha svängbara hjul men tror ändå att det är mest praktiskt för oss med fyra vanliga hjul!
Sara

2012-10-31  /  12:53:45  /  http://linchisblogg.blogspot.se
Sandra

Har en Brio 2010 års modell, säljer för 1500 kr. Bor dock i Skåneland

Svar: ja då kan det ju bli ett problem. frakt är ju väldigt dyrt och omständigt antar jag!! färg på vagnen?
Sara

2012-10-31  /  23:26:55 
Sandra

Den är svart. Stålkorg. Finns både ligg och sitt del. Var bor ni? Har ärende uppåt i landet ganska ofta, så är det en ort jag kör förbi så kan vi ju ses ngnstans?

Svar: har mailat dig
Sara

2012-11-01  /  10:21:13 
Linda

En Brio Happy som ni funderar på är super tycker jag! Vi hade en sådan till Leya och var jättenöjda med den som liggvagn, när vi sedan bytte till sittdelen var vi inte alls nöjda för den blev så himla klumpig. Men om du ändå "bara" tänkt ha den som liggvagn är den ett utmärkt val!

Svar: vi hade en emmaljunga till Max och var nöjda när liggdelen var på men som du skriver så blir de klumpiga sen med sittdel. Emmaljunga och Brio är ju ganska lika på det. Men vi har en emmaljunga scooter hemma som Max hade från 9 månader. Har även åkpåse och footsack till den så räknar nästan med att det är den vi har nästa vinter. Men får se hur det blir =)!
Sara

2012-11-01  /  11:26:12  /  http://familyspace.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback