Barnmorskebesök

2012-11-28 16:53:02 ,   Graviditet/Bebisförberedelser/Förlossning
Idag har jag varit hos barnmorskan igen. Förra gångens info inom parentes.
 
Idag:
v 35+3 (33+1)
sf-mått 34 cm (32 cm)
hjärtslag 140 slag/min (155 slag/min)
Huvudet neråt och fixerat (Huvudet neråt och rörligt)
Blodsocker och blodtryck ok
 

Sedärja! Bebis är fixerad. När jag hade Max i magen var han inte fixerad på sista barnmorskebesöket i v 39. Jag har anat idag att bebis har fixerat sig för mina ben har känts så konstiga. Som att det är gelé i dem. Trycker väl på nerver. Sen så värker det nere vid ljumskarna.
 
Idag har det varit ganska tungt att jobba för det gör så ont överallt när jag går. Jag har svullnat lite nu också. Ytterligare ett tecken på att det ju bara är några veckor kvar nu. Imorn är det en månad till bf. Nästa barnmorskebesök är om två veckor, dvs efter 37 gjorda veckor.
 




Kommentarer
Malin S

Åhh... de där sista veckorna som känns som en eeeevighet men som nu efteråt - när man tänker tillbaka - gick jättefort!

Svar: jag tror dock att det kommer gå fort med tanke på att det är jul också =) Men jag kommer ihåg att tiden segade sig fram när jag var gravid med sonen mot slutet =) I alla fall tyckte man det.
Sara

2012-11-28  /  22:00:09  /  http://www.malinstolt.com/
Linda

Oj redan fixerad!!??
Är inte det vääldigt tidigt? Hör så mycket om att andra gången så tar det längre tid innan de fixerar sig eller att de inte alls gör det innan förlossningen. Men häftigt!
Jag ska till bm imorgon så då får vi se vad hon säger då.

Svar: Jag vet inte om det är tidigt men jag har också hört att det brukar vara senare med andra och eftersom jag aldrig hann få nån bekräftelse på att Max var fixerad så blev jag lite chockad. Bebis kanske har så stort huvud att det kilat fast.... hemska tanke!!
Sara

2012-11-29  /  11:25:36  /  http://familyspace.blogg.se
Mikaela

Vad skönt att bebisen är fixerad.Min lille pojke va inte det i förrgår,hoppas han är det om 2 veckor.Med min store pojke va han fixerad vid den här tidpunkten men det är ju så olika.Imponerad att du orkar jobba,själv har jag varit ledig en månad redan men tiden går fort då jag pluggar på distans medan jag väntar.Tänk att det i dag är exakt 1 månad till bf :) Tror tiden kommer gå fort,med tanke på Lucia,jul och ev nyår ;)

Svar: Ja det där med att de fixerar sig är ju så olika och säger väl inte direkt något om när de planerar att komma ut =)! Jag är också lite imponerad av mig själv ibland att jag orkar jobba.... jobbar dock bara halvtid just nu för har graviditetspenning på halvtid. Är egentligen ganska kul att jobba för det gör att jag håller igång och är socialt men det känns lite stressande att tiden hemma går åt till att vila efter jobbet samt sköta hem och barn. Ingen direkt tid till eftertanke och tid för förberedelse för det som ska komma! Jag tror också tiden kommer få fort nu. Det är ju så mycket som händer dec!
Sara

2012-11-29  /  14:16:30 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback