Fisk- och skaldjursoppa

2012-06-17 16:14:24 ,   Mat och annat gott
Vill dela med mig av ett recept på fisk- och skaldjursoppa som jag fått av min mamma. Det går fort att laga och är väldigt gott att äta. Det är väl så mat ska va, eller hur? =)! Receptet är för ca 4 portioner.



Fisk- och skaldjursoppa
4 portioner

 - 1 lök
- 1 vitlök

Finhacka dem och fräs i olja. Tillsätt:

- 2,5 dl vitt vin (jag använder matlagningsvin)
- 1 förpackning krossad tomat
- 1 burk creme fraiche med smak av saffran och tomat
- ca 3 msk fiskfond

Låt koka ihop och ha sedan i laxbitar eller annan fisk och valfria skaldjur.

Salta, peppra och ha i lite grädde om du vill.






Kommentarer
Carro

Mums låter gött

2012-06-18  /  23:23:35 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback