Pepparkakskladdkaka

2012-12-14 10:48:00 ,   Mat och annat gott
Fick efterfrågan på att lägga ut recept på pepparkakskladdkaka. Har fått receptet av min kompis A-C. Tiden kakan ska vara i ugnen är nog olika från ugn till ugn. Det står 15 minuter i receptet men håll koll! Vid 10 minuter var min typ fortfarande flytande och vid 15 minuter var den nästan torr så det gäller att hålla koll och vara snabb! 200 grader ska ugnen stå på.
 
Pepparkakskladdkaka

3 ägg
150 g smält smör
3 dl socker
2,75 dl mjöl
0,75 msk nejlika
1,5 msk kanel
0,75 msk ingefära
1,5 tsk kardemumma
 
Bara rör ihop allt och häll sedan i en smord form och grädda.
 




Kommentarer
LINDA

Är den god? ;.)
jag hoppas jag orkar göra den i vcekan. Kraam

Svar: Ja jag tycker den är god. Går fort att göra också =)!
Sara

2012-12-14  /  17:54:16  /  http://familyspace.blogg.se
Nina Bergquist

jag tycker att det är en perfekt lösning. har möte med dem på måndag och jag kommer att ta upp det. problemet ligger inte i själva fotningen utan i själva bemötandet som jag fick. det var inte alls ok..

Vet du vad. dem visste tydligen att jag hade blogg, så dem hade varit inne å kollat å läst. så under dan vart jag uppringd av den andra chefen som var trevlig i telefonen och tyckte att vi skulle lösa detta. dem ville ha ett möta så att det slapp vara såhär. å vad dem förstod av min blogg så mår jag inte speciellt bra av deras bemötande. NO SHIT. skönt att dem var tvungna att läsa om det då jag faktiskt sa det till dem igår och i telefonen imorse. men aja. på tis är det möte!

2012-12-14  /  21:20:24  /  http://deliciously.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback