Barnmorskebesök

2012-12-10 16:26:17 ,   Graviditet/Bebisförberedelser/Förlossning
Hej! Här sitter jag i soffan och är hungrig men orkar inte fixa nåt mellis så ska snart laga mat istället. Idag har jag packat ihop mina grejer påjobbet och avslutat några saker. Tänker vara hemma imorgon och på onsdag för min kropp och mitt huvud orkar helt enkelt inte. Är energilös, ont i halsen och dessutom sammandragningar när jag anstränger mig för mycket. Ska sen jobba min sista dag på torsdag när vi har luciafirande.
 
Just nu är Marcus och Max ute och leker i snön i mörkret medan jag fått några minuters lugn och ro. Kom hem för bara en liten stund sen. Har varit hos barnmorskan. När jag kom in till henne sa hon: Du ser trött ut! Ser ut som du ska föda snart.
 
v 37+1 (35+3)
sf-mått 35 cm (34 cm)
hjärtslag 138 slag/min (140 slag/min)
Huvudet neråt och fixerat
   Blodtryck ok
 

Sen lämnade jag urinprov som ska skickas på odling för att utesluta GBS-bakterier vilket jag hade förra graviditeten. Läs mer om det här.

Nästa barnmorskebesök är inbokat 27/12, alltså två dagar innan bf. Då får vi se om jag kommer dit eller sitter hemma och ammar =)! Min "plan" just nu är att antingen föda på onsdag då det är datum 121212 eller vänta till januari. Får se om bebis följer min plan =).




Kommentarer
Johanna

Förstår att du längtar efter lite ledighet och vila. Det är ju inte så långt kvar nu, och det måste vara slitigt att vara i slutet av graviditeten. Jag hoppas att du får mysiga två dagar nu som avslutning. Lite Lucia är ju aldrig fel =)

Kram!

2012-12-10  /  18:56:36  /  http://www.justnuochidag.wordpress.com
Anna

Förstår att du inte orkar jobba! Jag sjukskrev mig ju också de sista dagarna, fast du är ju typ 100 gånger mer gravid än vad jag var då :) Men motivationen är ju itne på topp för att arbeta och må dåligt samtidigt när man bara har några få dagar kvar. Skönt att du får några dagar att vila på. Stor kram!

Svar: Nej jag har inte så mycket motivation direkt. De administrativa områdena funkar bra att greja med men har ingen motivation att arbeta i barngrupp och då känns det inte schyst mot nån att jag är där! Kram
Sara

2012-12-10  /  22:02:26  /  http://annasalster.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback