Crescent barnvagnar

2012-08-28 21:01:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
Kikade in på Happily Ever After som tipsar om att Crescent barnvagnar söker testförare och visst vore det nåt för mig? =)
 
Att välja barnvagn är ju verkligen en djungel och jag har väldig beslutsångest angående vad vi ska ha för någon. Svängbara hjul? Tre hjul? Fyra hjul? Kombivagn? Duovagn? Jag har väl ändå kommit fram till att en ganska klassisk vagn med fyra hjul vore det mest praktiska för oss och därför skulle det ju vara perfekt att få testköra en Crescent classic combivagn. Gillar att den, trots att det är en kombivagn och har fyra hjul, verkar vara lätt att köra och smidig att fälla ihop. Barnvagnspromenader med den i vinter vore ju kanon!
 




Kommentarer
Sara

Vi har en Joolz barnvagn med svängbara hjul, den är helt underbar att köra!

2012-08-28  /  21:31:21 
E.K

Jag vill tipsa dig om denna vagn, tako jumper x.
även om märket är väldigt okänt, det var det för mig iaf, innan en vän till mig köpte en sådan vagn.

Den har svängabara hjul som är stora och bra, hon hade aldrig några problem i snö eller ojämn väglag, liggdelen går att luta lite uppåt om man vill, då ser barnet lite mer om man behöver inte "stressa" fram sittdelen, behaglig att köra.
Jag har haft emmaljunga, crecent och andra vagnar, men jag tycker att denna vagn slog alla dom på många sätt!
Om jag får fler barn kommer jag välja en sådan ;)

Svar: Tack för tipset! Har hört talas om dem. De är ganska billiga också va? vi satsar antagligen på en begagnad (fast inte mer än något/några år gammal) men det är svårt att hitta den rätta!!
Sara

2012-08-29  /  08:12:20 
E.K

http://pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/jumper-x-barnvagnar/

2012-08-29  /  08:12:32 
E.K - Mamma till Alicia och Simon

Svar: aa, dom är helt okej i pris tycker jag. När min vän köpte den fick hon babyskydd, sittdel och liggdel, även vindskydd, regnskydd och skötväska i priset. Jag skickade en länk i en annan kommentar, där står ju pris och annan info.

2012-08-30  /  12:41:04  /  http://eekk.blogg.se
Fia - mamma till Isac ♥

Vi har en Cresecent combivagn, Cresecent Classic 2011. Är jättenöjda med den :) Dock har 2011 en dum suflett som inte stannar uppe, men vi ska se om vi kan få den ändrad till 2012 års suflett, då den sitter uppe som den ska! Men det är en djungel som sagt!

Svar: Köpte ni vagnen ny?
Sara

2012-08-31  /  08:39:42  /  http://spegelreflex.blogg.se
Fia - mamma till Isac ♥

Svar: Ja, vi köpte en ny vagn. Skall kolla med BaraBus på marieberg då de har kontakt med Crescent. Vi var i Borås där vi köpte vagnen o de var inte alls tillmötesgående o svarade oss - den skall vara så! Och att man kan skruva åt två skruv, men det funkar inte o snart har vi skruvat sönder skruven. Hoppas på att kunna få bytt fästena till de som är som på en 2012 års vagn. Vill inte göra mig av med vagnen liksom. Den är lätt och får plats i bilen. Nu när vi tagit ur insatsen så stortrivs Isac i den.

Vi kollade på Brio Happy också, men de var tunga att köra trots att den jag provade hade snurrhjul fram.

2012-08-31  /  21:00:22  /  http://spegelreflex.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback