Bebisens hörna

2012-08-20 17:20:00 ,   Inredning/Hemma hos oss
Här hemma går mina tankar ofta till vårt våningsbyte!
 
När det ska ske är inte helt klart än men vi måste börja packa ner böcker och sånt på övervåningen som ska flyttas ner. Sen så när det väl gäller behöver vi ju hjälp eftersom tunga grejer ska bäras: sängar, bokhyllor, byrå och såna saker. Inget för en svag gravid kvinna. Innan vi flyttar upp måste vi dessutom ha satt upp rullgardiner så att vi kan sova.
 
Men drömma och planera kan man ju alltid. Bebisen får en egen vägg där spjälsäng och en hylla ska stå. I hyllan ska vi ha kläder och sådant. Har köpt förvaringslådorna på bilden på IKEA och har tänkt bebisstrumpor i den ena och kanske nappar eller nåt sånt i den andra. Blir fint att ha i hyllan.
 
Spjälsäng har vi redan sen Max men skulle gärna vilja ha nya sängkläder till men har inte hittat några. Tips på fina? Vill ha neutrala, inte för färgglada eller för plottriga.
 




Kommentarer
Anneli

Tack för tipset med förvaringslådorna! Har upptäckt att jag av ngn anledning tycker att det passar väldigt bra med ugglor i bebirum och det ser ju ut att vara just ugglor på dessa lådor, måste alltså införskaffas ;-)

2012-08-21  /  17:53:18  /  http://vardagssaker.blogg.se/
Linda

Vilka fina förvaringslådor! Jag hittade jättefina sängkläder på H&M home till barn & bebis.
Kram

Svar: Ja visst är de! Åh vilka har du tittat på då? jag håller på och spanar på bebissängkläder men inte hittat några än jag gillar.
Sara

2012-08-21  /  22:33:47  /  http://familyspace.blogg.se
Nina

här hemma kör ja på lundmyr. dem är vita med en röd text på. enkla och fina.

mysigt att få inreda rummet sen :D

Svar: ja just det lundmyr brukar ju ha mycket fint! ska kolla in det =) Tack!
Sara

2012-08-23  /  13:01:06  /  http://deliciously.se
Linda

jag köpte de vita sängkläderna till bebisen med fransk text tryckt, fick hem de igår. de är i underbar kvalite. organisk bomull! Kan varmt rekommendera

Svar: Vita skulle jag ju vilja ha. Finns de på nätet att beställa?
Sara

2012-08-24  /  09:28:00  /  http://familyspace.blogg.se
Linda

jadå, det är där jag har beställt mitt ;.)köpte även ett rosa påslakanset till Leya med en katt (?) på - också i superskön kvalité. De har ju 25 % på en valfri vara nu och 10 % på hela köpet via nätet tror jag!

Svar: Gjorde en beställning kläder från HM häromdan så har redan utnyttjat 10%-rabatten. Vet inte om 25% bara är för medlemmar? Jag gick ur för nåt år sen. Ska kolla upp det. Har ju ändå hela hösten på mig att beställa =)
Sara

2012-08-25  /  16:34:45  /  http://familyspace.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback