Vård av barn

2011-05-23 09:34:58 ,   Allmänt/Vardagsliv
Gomorron!

Precis när jag blivit pepp på att gå och jobba imorse så upptäckte jag att Max var varm och lite glansig i ögonen. Tempade honom och den visade bara 37,6 men det är lite mer än vad han brukar ha på morgonen och med tanke på hans feberkramper så får vi stanna hemma och se vad som händer. De går tydligen en del feberinfektioner på förskolan sa de när jag ringde. Håller alla tummar och tår att vi slipper och att Max kan leka med sina posar (kompisar) imorgon igen.

Detta lär bli en lång dag för Marcus kommer inte hem förrän efter 19 ikväll. Ute är det blåsigt och grått så vill gärna inte gå ut heller. Kanske "terroriserar" er extra mycket på bloggen idag istället ;).


Apropå feberkramperna så får jag rysningar i hela kroppen så fort jag tänker på det. Särskilt eftersom jag känner mig så oförberedd om det händer igen. Vi har i alla fall ipren och alvedon hemma och jag har alltid med mig i min handväska samt att det finns i Max väska som han har på förskolan. Det enda rådet vi har fått från läkare är att övervaka honom vid misstanke om feber, klä av honom vid feber, ge febernedsättande och lägga honom i sidoläge om han blir medvetslös. Men usch usch jag vill inte tänka på det! Ringer nog 112 om det händer igen (de på bvc sa att vi får det)!




Kommentarer
Linda

åh stackars liten!

Nu har jag läst och kikat ikapp på din blogg. Känns som jag varit helt väck i flera veckor med allt uppsatsstirr men nu så ;.)



Kraaam

2011-05-23  /  13:24:24  /  http://familyspace.blogg.se/
Anna

Jag förstår dig precis. Alexander har inte haft en affektkramp på länge men de gånger han blir arg eller ledsen och skriker så att han är på väg att tappa andan så får jag nästan panik även om jag vet att det är ofarligt. Gabriel har visat tendenser till affektkramper. En gång skrek han tills han blev stel som en pinne och trots att jag känner igen det från Alexander så var hjärtat i halsgropen.



Min mamma berättade om min bror som hade feberkramper. Så fort han fick ett uns feber så fick han febernedsättande. Trots att hon är läkare så fick hon nästan panik när han krampade.



Hoppas Max mår bra och är på dagis idag!



kramar

2011-05-24  /  12:20:18  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback