Man tager vad man haver

2011-05-31 07:30:00 ,   Mat och annat gott
Min mamma kan typ laga mat av vad som helst hon har hemma och det blir gott! Sån vill jag också bli. Igår lyckades jag faktiskt göra något gott av ingredienser som vi bara hade hemma. Jag hade ingen aning om vad vi skulle äta och Marcus var inte hemma och Max sov så jag kunde inte handla heller. Men så hittade jag lite i skåpen som blev riktigt gott.




Kycklingfilé tillagad i ugnen som är kryddad med salt, basilika och sesamfrön. Spenatpasta och en kall sås gjord på 2 dl creme fraiche mixad tillsammans med vitlök, bladspenat och peppar. Mums!




Kommentarer
Anna

Det är kul att använda det man har och oftast har man mer hemma än vad man tror. Vi har dock snöat in på tomat och tabasco här hemma så allt vi tillagar innehåller de två ingredienserna vilket innebär att allt smakar typ lika dant!! Så det är bra att få läsa lite mattips!! :)

2011-05-31  /  09:11:13  /  http://annasunderbara.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback