Dagens utmaning

2011-03-16 09:40:15 ,   Max
Gomorron!

Den feberfria dagen är verkligen vab-periodens utmaning. Det gäller att roa den lille killen hela dagen. Just nu roar han sig själv genom att leka med duplo.

Igårförmiddag var vi till apoteket och när vi åkte därifrån sa jag till Max att vi skulle åka till leksaksaffären och köpa en present till honom för att han varit sjuk. Vi åkte till leksaksaffären. Han var så glad och stolt över att han skulle få en present och han höll mig i handen hela tiden och vi gick runt och tittade. Jag hade redan bestämt att vi skulle köpa nåt duplo. Hans ögon blev jättestora när vi kom till den avdelningen. Han pekade självklart på den allra största kartongen för ungefär 500:- men jag fick avstyra det och visade honom de mindre kartongerna. Efter några sekunders betänketid pekade han på en polismotorcykel och sa Max köpa den. Så den köpte vi. Och sen lekte vi med duplo större delen av dagen igår. Det är så roligt att köpa något till honom för han blir så glad och sa Tack mamma flera gånger. Nu sitter han igen och leker med grejerna på sitt rum. Legogubbarna Marcus, Kristofer, farfar, morfar m.fl har nu fått sällskap av en polisgubben. Max nya grej när han leker med duplo är att bussen kör gubbarna till doktorn. Bearbetning av helgen tror jag.

Idag har vi ritat lite på morgonen. Hoppas på att vi orkar gå ut idag.



Ser ni mästerverket jag har gjort till vänster på bilden =)




Kommentarer
E.K - Mamma till Alicia

Fina teckningar ni har målat :)

2011-03-16  /  10:41:09  /  http://eekk.blogg.se/2011/march/gardin-forslag.html





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback