Sömn

2011-06-25 22:15:06 ,   Allmänt/Vardagsliv
Detta blogginlägg tillägnar jag sömnen.

Igårkväll när vi var på midsommarfirande så somnade Max inte förrän närmare kl. 23. Han höll igång och lekte och var inte alls intresserad av att somna. Men till slut satte vi på honom pyjamas och med napp i mun varvade han ner i Marcus knä och somnade sen i sin vagn. Vi hoppades på sovmorgon idag eftersom han somnade så sent och faktiskt så fick vi det. Han sova ända till 7.30. Det kanske inte låter länge men för oss är det det då han vanligtvis vaknar mellan 5.30 och 6. Den senaste veckan har han dock sovit till närmare 7 någon morgon för han har haft svårt att somna på kvällarna.

Men det jag ville komma fram till är att fast Max sov till 7.30 imorse så blev det inte så många timmars sömn för mig i alla fall. Jag somnade inte förrän närmare 2.30 inatt. Slumrade till när jag la mig vid 1 men vaknade och hade lite ont i magen. Inte så mycket men det var tillräckligt för att jag inte skulle kunna koppla av så tog ett tag innan jag kunde sova. Marcus vaknade med nackspärr imorse så det blev jag som gick upp med Max.

Nu efter en dag i farten när jag satte mig ner i soffan så kom tröttheten över mig. Grus i ögonen, trött i kroppen och den där underbara känslan av tänk att jag snart ska få sova.

Så nu bäddar jag ner mig i soffan under en filt, äter lite chokladglass, tittar vidare på Sex and the city - The movie som går på teven och besöker så småningom drömmarnas land i väntan på att min man ska komma hem från en konsert.

Godnatt och sov sött ♥



Lila sängkläder från HM Home som jag gärna skulle vilja sova i




Kommentarer
Anna

Jag har fått sovmorgon tre dagar i rad :) I fredags till 7 och igår och idag till 7.30. Tycker det är underbart eftersom båda barnen oftast vaknar 5-5.30.

2011-06-26  /  22:53:14  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback