Max möter Åskar

2011-06-07 22:17:37 ,   Max
"Idag när jag och mamma tittade på Teletubbies så sa mamma att det åskade. Var är Åskar? frågade jag. Mamma berättade att när det mullrar på himlen så åskar det och då måste man stänga av teven för annars kan den gå sönder. Jag blev ledsen för jag ville ju titta på Dipsy, La-la, Tinky winky och Po. Mamma sa då att vi kunde öppna dörren och lyssna på åskan och se om det skulle börja regna.



Mamma och jag satt och åt kex i dörröppningen och sen började det regna lite. Jag var tvungen att gå ut för att känna.



Sen började det regna jättemycket och smällde massor av den där Åskar. Jag tyckte inte det var otäckt men det tyckte mamma så det var tur att pappa kom hem. Vi gick ut till uterummet för att lyssna på regnet. Så smällde det och blixtrade så mamma sprang in och sa att jag inte fick vara i uterummet längre.



Efter en stund kom solen fram igen och Åskar försvann. Då fick jag vika upp mina shorts och gå ut och plaska i vattenpölarna. Oj så roligt det var. Han var rätt rolig den där Åskar!"







Kommentarer
Anna

Hihi, så söt han är! Jag är också rädd för åska. Sådan otrolig kraft i blixtarna.

2011-06-08  /  09:03:25  /  http://ambi.blogg.se/
Åsa

Vilken härlig berättelse!

2011-06-08  /  20:51:03 
E.K - Mamma till Alicia & lillen i magen

Roligt med en liten berättelse :)

2011-06-09  /  04:08:26  /  http://eekk.blogg.se/
Emma

Åh, vilket mysigt blogginlägg!

2011-06-09  /  10:12:39  /  http://www.emmasrum.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback