Även dammtussar vill fira jul

2011-12-20 12:50:21 ,   Allmänt/Vardagsliv
Hej! Jag har rast på jobbet nu och njuter av tystnaden. Det är endast knappandet på tangenterna som hörs.

Det är ganska mycket snö här men det pratas ju om att den ska regna bort innan julafton. Trist! Jag längtar hem och efter att få vara ute med Max i snön. Det är ju mörkt om dagarna när vi kommer hem. Imorn slutar jag tidigt så då hoppas jag vi kan vara ute och inviga vår nya snowracer. Så snön får gärna lika kvar lite till.

Ikväll ska jag slå in resten av julklapparna har jag tänkt. Jag kan inte riktigt förstå att det bara är fyra dagar kvar till julafton. Och en sak som stressar mig är att jag bara har en ledig dag innan julafton. När ska allt hinnas med? Men som jag skrivit tidigare så handlar det ju om vilken ambitionsnivå man lägger det på. En grundlig städning av huset kan vi nog glömma helt enkelt. Men julen kommer ju ändå och dammtussarna under trappen får också vara med och fira =).

Är ni stressade?

Kram




Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Hhaha dammtussarna får nog fira här med ;)

2011-12-20  /  19:19:44  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Linda

Det verkar som om dammtussarna får fira hos oss också. Ska städa på torsdag men de lär kommma fram lagom till lördag morgon ändå.

2011-12-20  /  21:22:58  /  http://linchisblogg.blogspot.com
louise

Stressad är bara förnamnet! Både C-uppsats och flytt till nytt hus i början av januari! Så julen känns mest som att den kommer att passera snabbt förbi, precis som allt annat.. Med andra ord ligger dammtussarna kvar där de är idag, haha! ;)

2011-12-20  /  21:26:25 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback