Titta!

2010-09-02 17:59:08 ,   Max
Vi var med i Go´boken när Max föddes och första paketet vi fick innehöll en bok som hette Titta. Denna började vi läsa för Max tidigt. Redan vid 3 eller 4 månader. Och vi fortsatte att läsa den för han älskade den. När han var runt halvåret och var ledsen så räckte det att vi läste boken för att han skulle bli lugn. Ibland kunde jag sitta och läsa den 10 gånger i sträck och han bara satt och lyssnade.

Allt eftersom Max blev större blev boken alltmer sliten och till slut hjälpte inte tejp för Max bet i princip sönder boken och den hamnade dessutom i vatten en gång. Vi fick slänga den. Jag hittar den inte på Go´bokens hemsida så antar att den inte går att köpa heller vilket jag tycker är tråkigt för den är verkligen ett starkt minne från Max första år.

Det bästa är dock att jag kommer ihåg exakt (tror jag) vad som står på de första sidorna och när jag "läser" det för Max så blir han lugn. Jag brukar göra det när vi borstar tänderna (vilket han inte gillar) och då är han oftast tyst och tittar på mig tills jag läst färdigt och därmed borstat färdigt. Jag tycker det är så häftigt att han liksom bär med sig minnet av att det alltid gjort honom lugn och han blir fängslad av det.


Här ligger jag uti sängen och mår
smakar på mina små gulliga tår
Stortån är finast så mjuk och så rund
jag tror jag suger på stortån en stund

Titta!
Med stora ögon ser jag på
när mamma står och kammar sig
och vänder hon sig om just då
så ler hon varmt och glatt mot mig

Tihi!
Du är mitt lilla solsken du
det säger mamma jämt minsann
så titta hur jag strålar nu
Ja vi har ögon för varann






Kommentarer
carro

jag kan kolla om jag hittar våran, för den ska nog finnas någonstans, o filip har inte varit så intresserad av den boken som m verkar ha varit, hittar ja den så kan ni få den. Jag hör av mig, letar i helgen när jag är ledig:-).

2010-09-02  /  20:24:58 
linda

naww vilken fin bild!

2010-09-02  /  20:28:35  /  http://familyspace.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback