Fläskfilé med kantareller

2010-09-28 21:46:38 ,   Mat och annat gott
Slappa i soffan har verkligen blivit min grej nu på kvällarna. Strax ska vi äta nybakt fruktbröd som Marcus bakat och så ska vi titta på Beverly Hills 90210. Tisdag är vår lillfredag då Marcus börjar jobba 9 imorn och jag 10.45. Onsdagmorgnar är härliga för då brukar jag få lite sovmorgon =).

Men det jag skulle skriva om här var en fantastisk god maträtt som vi lagade förra veckan. Nämligen fläskfilé med kantareller. Receptet hittade jag här. Men precis som många kommenterat i receptet så behövs det både mer creme fraiche och mer kantareller i rätten. Jag hade i en konservburk med icas kantareller och sedan ungefär lika mycket färska kantareller. Eftersom det är kantarellfond i såsen blir det mycket kantarellsmak fast man inte endast har färska.



Vi tyckte det var mycket mumsigt och som tur var gjorde vi extra mycket när vi lagade så åt det i två dagar (jag åt det i tre). Max han vägrade dock äta det! Ingen svampälskare kanske?!




Kommentarer
Anna

Det där såg inte så tokigt ut :) Nu blev jag hungrig igen och jag som precis ätit frukost :P

2010-09-29  /  06:10:54  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback