Vård av barn

2010-11-19 09:42:58 ,   Allmänt/Vardagsliv
Inatt har Max sovit hela natten men när han vaknade så hostade han så mycket att han höll på att kräkas men sen har han knappt hostat på 3 timmar. Men vi är hemma idag. Vill inte att han ska hosta så på dagis. Tycker inte det känns okej. Jag skulle inte vilja att barn i hans tillstånd är på dagis. Det är dock svårt att avgöra om man ska vara hemma eller inte. Men bättre att ta det säkra för det osäkra. Hur resonerar ni? Jag märker att det är lätt att bli självisk och bara tänka på att man måste jobba för man förlorar pengar. Men samtidigt så lönar det sig ju inte i längden för då kan han ju bli ännu sjukare och det blir ännu dyrare.

Hoppas på att hostan och den snoriga näsan (tack för att det finns koksaltlösning och nässpray) är bättre på måndag och att hans lite varma panna nu inte leder till någon hög feber.

Idag blir det en massa lek och en tidig lunch för Max som vaknade kl. 6 imorse. Gissar på att han blir trött tidigt. Eventuellt, beroende på Max mående, så blir det en fika med mamma i eftermiddag. Blir det inte det så klarar jag nog mig ändå för jag ska visa er senare vad jag lyxade till det med att köpa igår.... =)

Gårdagens vård av barn-dag:



Max med sin pappas strumpor på händerna. Så gick han runt större delen av förmiddan igår. Han hittade dem när han vräkte ut all ren tvätt på golvet. Blev i alla fall en orsak för mig att sortera tvätten =).



Max i min sjal. Den gick han runt med större delen av eftermiddan






Kommentarer
Tova

usch, vad jobbigt :( så hemskt med hosta, Elliot hade också det för några veckor sedan och fick knappt en blund sömn om nätterna...



Kommer nog också tycka det är knepigt i framtiden, när E går på dagis.. ibland tycks de ju helt friska på morgonen, men så kommer hosta/snuvighet/feberkänsla igen under dagen... :/

2010-11-19  /  12:49:21  /  http://trasslet.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback