Jag längtar tills vi har diskmaskin

2010-11-02 08:52:35 ,   Allmänt/Vardagsliv

 

Oj så jag längtar tills vi har diskmaskin och tvättmaskin. Sen vi började jobba båda två tar det alltför mycket tid att handdiska allt samt att vi inte kan tvätta när vi vill. Marcus har gått upp tidigt de senaste söndagmorgnarna för att tvätta för vi har inte fått tid nån annan gång och sen så är torktumlaren trasig och trots flera felanmälningar under över en månads tid händer inget. Så det hänger tvätt högt och lågt här hemma efter att vi tvättat och ni kan ju tänka er att det blir en del eftersom vi bara hinner tvätta en gång i veckan (vi har ett torkskåp men allt får inte plats där).

 

Förresten, gomorron! Här vaknade vi vid 7 idag. Vi har myst lite till barnkanalen och nu leker Max. Jag har haft ont i magen pga min magkatarr men nu känns det bättre. Ett tips för er med magar som inte riktigt gör som man vill är tabletterna bifiform balans. Är tuggtabletter innehållande mjölksyrebakterier. Sen jag började äta en sån om dagen för ungefär ett halvår sen har min mage varit mer stabil. Idag råkade jag dock ta två för jag glömde att jag tagit en och tog en till..... ooops! Men det verkade ju funka för det svider ej magen pga magkatarren längre =).

 

Jobb och dagis idag men sen ska jag och Max vara lediga ons-fre. Ska bli skönt att hinna träffa kompisar något som jag tycker är svårt när jag jobbar till 17 varje dag =).

 

Ha en bra dag!





Kommentarer
Caroline, mamma till Wille

Ja usch för disk och tvätt. Allt var mycket enklare när man var mammaledig. Vår diskmaskin är det bästa köpet någonsin!!

2010-11-02  /  16:16:00  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback