Fritidspersonal

2010-11-09 09:35:04 ,   Allmänt/Vardagsliv
Jag har fått en fråga om vad fritidspedagoger gör på förmiddagarna när det ju inte är fritids. På skolan där jag jobbar är fritidspedagogerna resurs i klasser på förmiddagarna. Men vi har också några timmars fritidsplanering på förmiddagarna så all tid läggs inte i klasserna. Dessutom äter vi ju med barnen i skolmatsalen. Vi har alltid rast mellan 12.30 och 13 och sedan pratar vi ihop oss om vad vi ska göra på eftermiddagen. 13.15 börjar fritids.

Eftersom jag jobbar 75% är min tid mest förlagd till eftermiddagar och sedan viss planering på förmiddagar så jag har bara en timmes tid i klass i veckan + att jag äter med barnen (på fredagar jobbar jag på fritids på förmiddagen då 6-åringarna är lediga från sin verksamhet då).

Hoppas det gav lite svar =). Är roligt när ni frågar saker.


(och apropå era andra svar på mina bloggfrågor så ska jag lägga ut mer recept. Brukar ofta ta kort på saker vi äter men jag glömmer ofta skriva om det. Och bilder på huset kommer ni absolut få se fler när jag har bättre bilder. Ni kommer nog till slut bli trötta på alla bilder jag lägger ut.... hi hi.... Tack för er som kommenterat och tack för att ni alla läser)




Kommentarer
sevendaysaweek♥

sv; åh, tack så mycket!

2010-11-09  /  11:53:56  /  http://www.sevendaysaweek.se
Madde

Ser lika ut här där jag bor också. Studerar till lärare i grundskolans senare år, men skulle från början jobba i tidigare åldrarna har dock ändrat mig så blir 1 år extra för grund senare kompetens. Jobbat på fritids några gånger :)

2010-11-09  /  12:10:46  /  http://www.saramadeleine.se
Vi2blir3.se - Malin

Jösses jag hade faktiskt inte tänkt på de där med fritids och vad ni gör på förmiddagen fören du sa något nu.. :D vad intressant faktiskt!

2010-11-09  /  20:57:53  /  http://vi2blir3.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback