Nya möbler

2010-03-17 10:15:27 ,   Allmänt/Vardagsliv
Igår blev det en ganska tidig kväll här hemma. Marcus somnade vid 21.30 efter att ha jobbat 8.15-19 och jag var trött efter mitt IKEA-besök så la mig strax efter 22 (hm....egentligen lite skillnad att jobba nästan 11 timmar mot att gå på IKEA en stund... men jag är väldigt stresskänslig och blir trött fort när jag gör något).

Max har varit vaken lite inatt men inte mycket och sen sov han till 8 imorse så idag är vi en utvilad familj. Marcus började dessutom inte jobba förrän 9.

Det var skönt att åka iväg själv och handla igår medan Max var hos sin morfar. Först var jag på onoff och lämnade in min mobil som trots att den bara är 3 veckor gammal börjat låta i knappsatsen. Det liksom knarrade. Han i butiken stod länge och knappade och grejade. Tror han stod i tio minuter och höll på som om han skulle kunna lösa problemet. Ett tag trodde jag nästan att han läste alla mina sms för han sa liksom inget utan bara stirrade och knappade på telefonen. Tror att jag var där i över 20 minuter innan han slutligen gav mig en ny telefon.

Sen var jag alltså på IKEA. Köpte fyra köksstolar och sedan ett soffbord. Vi har pratat ett tag om att vi behöver ett annat soffbord än det vi har för det passar inte sen vi köpte hörnsofffa. Det är liksom för stort. Vi har pratat om att ha ett runt bord istället så när jag såg ett på IKEA igår kunde jag inte låta bli. Ringde Marcus och frågade om jag skulle köpa och det tyckte han. Jag tänkte dock inte så långt och när jag kom till bilen så fick jag inte in kartongen med soffbordet. Lyckades dessutom skära mig på kartongen så jag blödde på fingrarna. Fick till slut montera bort Max bilbarnstol och fick in det där. 20 kilo vägde det så jag är lite öm i armarna idag efter att dessutom burit in det i lägenheten.

Jag tycker att bordet blev väldigt bra men Marcus blev lite chockad för han hade menat ett ovalt bord hela tiden när vi pratat om soffbord fast han sagt runt. Men han vänjer sig nog =)

Så är det nån här som känner eller känner till mig IRL och vill köpa det gamla soffbordet för 150:- så kontakta mig! Så här ser det ut:



Klicka för att se bilden större. Nu sitter det inga hörnskydd på bordet som det gör på bilden.


(Det nya soffbordet och köksstolarna kommer det bild på senare. Stolarna är inte monterade än)




Kommentarer
Linda

låter härligt!

ja tackar tackar. en semester tar ju tyvärr alltid slut....

kram

2010-03-17  /  12:26:30  /  http://familyspace.blogg.se/
Anna

Vad kul att shoppa möbler. Ska bli kul att se bilder sen :) Vi ska till Ikea och köpa garderob till Alexander snart, älskar verkligen att gå där även om det är dyrt för plånboken alltför ofta.



Jag har misstänkt att det är 3-dagarsfeber Alexander har. Får se om det håller i sig längre. Det känns som att det skulle stämma förutom att han inte fått några prickar men det kanske inte måste bli det heller...

2010-03-17  /  12:45:54  /  http://ambi.blogg.se/
Caroline, mamma till Wille

Roligt med nya möbler! Man kommer alltid ut från Ikea med nåt "Bra-att-ha" :)

2010-03-17  /  13:16:28  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback