Ca 900:- fattigare på en förmiddag

2010-03-26 11:05:58 ,   Allmänt/Vardagsliv
Och det hade ju varit helt ok om det varit något roligt jag köpt men de har spenderats på ett läkarbesök och sedan inköp av allergimediciner på apoteket.

Läkarbesöket gick bra. Gjorde en otrevlig tarmundersökning (jag besparar er detaljerna) som tack och lov inte visade något konstigt. Men jag ska ändå få kallelse för koloskopi på sjukhuset för säkerhetsskull. Vi pratade även om mitt ögoneksem och jag fick salva utskrivet men jag är ganska säker på att det inte kommer hjälpa för jag har haft den förr mot ögoneksem och hände ingenting. Men läkaren ville i alla fall testa den först. Jag fick även lämna blodprov för att titta på blodvärdet igen så nu är jag sönderstucken på händerna (har inga kärl de kan använda i armvecken) för de hade svårt att få fram blod.

Förutom ögonsalvan köpte jag ut allergimediciner på apoteket. Fick nya allergitabletter utskrivet som man inte ska bli så trött av. Dyra var de! Men får hoppas de är bättre än de andra. Har även laddat upp med allerginässpray så nu är jag laddad inför våren och sommaren!


Nu fick ni en ordentlig hälsouppdatering =).




Kommentarer
Josefine

Skönt att det inte visade något på tarmundersökningen. Jag håller tummarna att din mage ska ordna upp sig. Jag har själv haft magbesvär för ett antal år sen, så jag vet vad det innebär... INTE roligt!

2010-03-26  /  12:18:31  /  http://josselyn.blogg.se/
Anna

Var det en rektoskopi? Usch och fy, jag slapp undan både den och koloskopin och gastroskopin. Mina prover visade inte på någonting och det jag berättade stödde ju min diagnos. Plus att jag bara var 19 när jag var på utredningen. Stor faktor som talade emot annat. Skönt att det inte visade på något och hoppas koloskopin går bra den med!

2010-03-27  /  07:08:36  /  http://ambi.blogg.se/
Emelie

Ingen rolig utgift men ack så nödvändig. Obehaglig undersökning.

Hoppas du har en trevlig helg!

kram

2010-03-27  /  15:06:33  /  http://emeliesamjolie.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback