Midsommarafton

2010-06-28 13:22:03 ,   Allmänt/Vardagsliv
Här kommer vår midsommarafton i bilder och text!

Vi åt lunch hos mina svärföräldrar. Självklart blev det sill och potatis (och även kallskuret) med jordgubbar till efterrätt. Och sedan hade Marcus bakat ett tårta innehållande grädde med kolasås i, jordgubbar, kaksmulor, marshmallows och marängbottnar. Det var lite väl sött för min smak... men gott ändå =).




Framåt 16 åkte vi till våra vänner A, D och lille E. Där var även vännerna M, H, S, C. Max blev jätteglad när vi kom dit och sa "vovovove" när han såg deras hund. Sen höll han koll på hunden i princip hela tiden. Han älskar djur!




Just här han dock inte så stor koll för han hittade nog något annat intressant... hi hi...


Vi tävlade sedan parvis i stövelkastning, pilkastning, skottkärrekörning (jag satt i skottkärran och Marcus körde den på en snirklad bana och han hade ögonbindel på sig), hästskokastning och golfspel. Marcus och jag kom sist totalt men det var väldigt jämnt och väldigt roligt =).




Jag kastar pil. Just denna gren vann jag och Marcus.



Jag och Max som fick sitta och gosa lite i vagnen medan vi slog golfbollar!



M och Max busar

Sedan grillade vi och åt gott i kvällssolen. Vi hade med oss marinerade kycklingfiléer, fetaost- och melonsallad, tzatziki, färska majskolvar och sedan kokade vi färskpotatis till.





Efter maten blev det lek för Max och E på en filt. Vi andra satt och pratade och fikade sedan en god chokladtårta! Sen gick jag och A en promenad med E och Max för att de skulle somna i sina vagnar. Max somnade inom en minut. De andra spelade krocket medan vi promenerade.









Kvällen avslutades sedan med ett parti boule, som jag och Marcus vann! Har fått skryta om det för min pappa som har egen boulebana =). Det blev sen mörkare och kallare så då gick vi in och tände ljus och pratade.

Vi kom hem vid 0.30. Var en väldigt trevlig midsommarafton med goda vänner =).




Kommentarer
Emma - mamma till Meja

Låter som en härlig dag :D

2010-06-28  /  14:39:35  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Caroline, mamma till Wille

Härliga bilder! Ni verkar haft det kanonmysigt!

2010-06-28  /  15:00:36  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/
Jenny

Vilka fina bilder:o))

2010-06-28  /  21:30:12  /  http://www.barnlangtan.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback