Vår semester

2010-07-17 22:35:20 ,   Allmänt/Vardagsliv
Här kommer bilder från vår semester i Halmstad, någon/några bilder från varje dag!

Lördag (3/7):



Vi tillbringade 40 mil i bil. Blev ett matstopp hos H´s föräldrar där vi fick god lunch och jordgubbar. Sen blev det ett litet mellanmålsstopp också. Max var så duktig att åka bil.




Framme vid 17.30 på kvällen. Det blev bad på en gång!

Söndag (4/7):





På förmiddan var det alldeles soligt men på eftermiddan mulnade det på. Men varmt var det så jag, Marcus och Max var på stranden och badade och lekte i sanden.



Max försöker ta mina solglasögon

Måndag (5/7):



I need no more word than: GEKÅS!

Tisdag (6/7):



På förmiddan var det grått och blåsigt men vi gick ner till stranden allihopa (vi var i Halmstad med Marcus föräldrar, bror och syster med familj). Den enda som badade var Max! Efteråt fick han sitta och mysa i badrocken.



På eftermiddan åkte jag, Marcus och Max in till stan. Tittade lite i affärer (inte så uppskattat av Max) och åt glass (mer uppskattat av Max).

Onsdag (7/7):





Växlande väder men varmt och skönt i vattnet. Vi badade och plaskade! Max var inte så intresserad av simringen han lånat av kusin N men han tyckte det var roligt när jag hade den på mig (ett väldigt osmickrande kort på mig dock men det bjuder jag på)



Kvällssol! Den vackra utsikten från trädgården till huset vi bodde i. Bakom sanddynan väntar stranden.

Torsdag (8/7):



Ett riktigt tråkväder var det! Vi var mest inne. Men på eftermiddan gick jag och min svägerska ner till stranden med Max och N. När vi kom dit började det ösregna. Men Max och N lekte i sanden ändå. Det var i alla fall varmt.



Efter den regniga leken fikade vi bullar. Sen läste Max tidningen med farfar.

Fredag (9/7):







Härligt väder! Mycket sol och bad och läsning.

Lördag (10/7):



Åkahemdagen!! Det tar tid att städa ett hus som 9 personer stökat till i en vecka. Max hade tur och blev bjuden på jordgubbar av grannarna så han sysselsatte sig en liten stund i alla fall i den 30-gradiga värmen. Svetten rann på de som städade. Jag tog mest hand om Max och det var svettigt det också. Vid 11.30 begav vi oss hemåt och fem timmar senare var vi hemma.

Alltid tråkigt att komma hem till lägenheten, utan trädgård och utan havet! Men minnena lever ju alltid kvar!




Kommentarer
Russin

hej gumman..

så mycket fina kort, förstår att ni trivdes och längtar tillbaka.. hihi, gillade kortet på dig i badringen , hahaha.. :)



vilken söt strandstol Maxen har, med parasoll..:) och ett underbart kort på Max och hans farfar läser bok, ett kort som "talar" .. :)



nu far jag till jobbet, hoppas ni får en toppen dag vännen, kramar

2010-07-18  /  06:48:50  /  http://enburkrussin.se
Jenny

Vilka härliga bilder:o) Gillar speciellt den när Max försöker sno dina solglasögon på stranden.

2010-07-18  /  10:38:06  /  http://www.barnlangtan.se/
Anna - Mamma till Albin 2 år

Jättekul att få se dessa bilder från era sköna dagar.



Gillar speciellt fotot på dig och Max på stranden samt det på dig och Marcus näst längst ned. Vad fin du är med uppsatt hår!

2010-07-26  /  12:59:34  /  http://withlovefrom.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback