Systemkamera

2010-07-29 11:10:29 ,   Allmänt/Vardagsliv
Vi har planer på att köpa oss en systemkamera (en digital såklart). Jag tycker ju det är så roligt att fota men det blir ju liksom inte så bra bilder. Vill kunna ta ännu bättre. Så nu ska det nog snart ske.

Men jag kan ju ingenting!! Vad ska man satsa på? Jag är inte intresserad av dyra objektiv och liknande utan vi vill ha en kamera runt 4000:-. Sen antar jag att man köper till minneskort och sådant eller?

Tips tack!!

Alla ni som läser och har en systemkamera kan väl skriva vilken modell ni har och vad den kostade när ni köpte den! Please..... =)




Kommentarer
Sara Pettersson

Klassikern för alla "systemkameranybörjare" är Canons 450D. Enkel, lätt och det blir fina bilder! Säljs ofta tillsammans med obejktivet 18-55 mm, funkar i alla lägen! Prisklass runt 5000 kronor tror jag.

2010-07-29  /  12:10:20  /  http://comefly.blogg.se/
Josefine

Jag har egentligen inte heller råd med Odd Molly, men jag tar mig råd :-D

Den där tunikan är verkligen sjukt snygg! Vill jättegärna ha den, men 4000 :- känns liiite för dyrt till och med för mig!

Vi har en Canon EOS 400D, som vi köpte sommaren 2007 i och för sig, så nu finna det väl många nyare modeller. Men den kostade någonstans mellan 4500-5500. Vi kommer inte ihåg. Vi har varit och är jättenöjda med den kameran, den tar jättefina bilder! Vi har köpt/fått en massa extra tillbehör såsom zoomobjektiv, stativ, blixt, mimmeskort, nån grej för att skydda linsen, väska mm. Men det är helt klart värt det!



Oj vad långt detta blev :-) Lycka till i ert sökande, hoppas ni hittar rätt!

2010-07-29  /  12:14:50  /  http://axelssons.wordpress.com
Beatrice

Vi köpte en Nikon D40 på blocket igår för 2900kr. Har haft en förut men G tog med den i flytten. Den är fantastiskt bra och jag har saknat den varje dag..

2010-07-29  /  13:01:04 
Liw

Jag har en dyrare kamera än så, men vill du ha en bra och prisvärd kamera tycker jag du ska köpa en Canon EOS 1000D, går nog på 4000 och är en bra instegs systemkamera.



Lycka till! :-)

2010-07-29  /  13:46:08  /  http://www.liwetochvardagen.se
Liw

Jag har en dyrare kamera än så, men vill du ha en bra och prisvärd kamera tycker jag du ska köpa en Canon EOS 1000D, går nog på 4000 och är en bra instegs systemkamera.



Lycka till! :-)

2010-07-29  /  13:46:40  /  http://www.liwetochvardagen.se
Emma - mamma till Meja och Alvin

Vi har en Canon EOS 500D som vi är jättenöjda med. Den kostar dock närmare 7000 tror jag...

2010-07-29  /  14:52:39  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Sara Pettersson

Hej igen!



Måste bara följa upp den här kamerajakten med ett tips. Canons modeller 400D, 450D och 500D som det finns tips på här är egentligen samma kamera, men högre tal desto nyare modell med fler uppdateringar, ingen större skillnad egentligen.



Så om ni vill ha billigare kamera så leta efter 400D kanske, själv har jag en 350 som jag började med för flera år sedan, men den säljs inte nu tror jag.



Lycka till!

2010-07-30  /  11:35:52  /  http://comefly.blogg.se/
Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Jag kan noll om sånt här. Men vi har en olympus någonting, kostade drygt 6000 med orginalobjektiv. Men sen har vi zoomobjektivet (kostar ett par tusen) -ett riktigt värt objektiv när man har barn. Hett tips sådär, haha. Vi har även ett vidvinkelobjektiv (kostar också några tusen) -bra när man ska fota lägenhet och annat där många ska få plats :)

Sen har vi en extern blixt som i min värld är ett MÅSTE nu när vi har haft en sån. Blir så himla mycket bättre ljus, galet. Men tyvärr kostar den ju också ett par tusenlappar.

Sen har vi även nått sånt där glastjossan som sitter för, som tar bort typ UV ljus eller nått sånt.. så man kan ta typ lite mer i motljus och så.

Puh, det där vart långt. Haha.



Hoppas ni hittar en som passar er :) Det är verkligen stor skillnad på sådana bilder och vanliga med digitalkamera iaf. Kram på er

2010-07-31  /  20:07:20  /  http://www.alltforforaldrar.se/theans





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback