00-talet

2010-01-01 13:03:05 ,   Allmänt/Vardagsliv
Här kommer en resumé av decenniet som vi precis passerat ur min synvinkel.

2000: På sommaren när jag slutat tvåan på gymnasiet så jobbade jag på turistbyrå hela sommarlovet. Men belöningen kom en bit in på terminen då jag och tre kompisar åkte till Kreta i en vecka. Var verkligen härligt. God mat och massa sol och bad!

2001: Jag tog studenten den 1 juni från samhällsprogrammet. På sommaren arbetade jag i kaffestuga. Jag och en kompis tog en restresa till Kreta på sensommaren. Sedan blev det en resa till London i december tillsammans med en kompis för att hälsa på en annan kompis.

2002: Ganska tidigt på reste jag till Gambia. Även då med en kompis för att hälsa på en annan kompis. På våren fick jag anställning som barnskötare på en förskola. På hösten fortsatte jag att vikariera runt på olika förskolor.

2003: Jag flyttade hemifrån på våren. Fick en heltidsanställning på en förskola. På sommaren umgicks jag mycket med vänner och vi åkte bl a på semester till västkusten. På hösten började jag på lärarutbildningen på universitetet.

2004: I början av året började jag alltmer träffa Marcus (hade känt varandra några år). Och mot slutet av februari blev vi tillsammans. Jag bestämde mig för att bli gymnasielärare istället för lärare i tidigare år som jag tänkt först. På sommaren gick jag arbetslös vilket var väldigt segt.

2005: Studierna rullade på och det blev mycket litteraturhistoria och andra studier i svenska under året. Marcus började på lärarutbildningen på hösten.

2006: På vår tvåårsdag förlovade vi oss. Våren och sommaren spenderades med en hel del bröllopsplanering. Jobbade även som personlig assistent på sommaren. 19 augusti gifte vi oss. På hösten började jag på en ny skola för att läsa religion. Vi reste även till Rom på hösten med mina föräldrar och syskon samt min pappas släkt. Detta för att fira min farmor som fyllde 70.

2007: Jobb på sommaren som personlig assistent. Och på hösten skrev jag c-uppsats. Blev även en resa till Paris med Marcus syster med man.

2008: Den 7 februari får jag ett plus på graviditetstestet och den 2 maj fick vi se vår prins på ultraljud (vi visste dock inte att det var en pojke i magen). Jag slutförde mina studier och jobbade på sommaren innan jag blev arbetslös någon månad och inväntade att bli mamma. Vi hade även en underbart solig semestervecka i Halmstad på sommaren. Den 26 september föddes Max.

2009: Marcus tog lärarexamen och fick tillsvidaretjänst och började jobba. Jag var mammaledig hela året. På sommaren reste vi till Halmstad och Gotland.

Mer utförligt om 2009 kommer sen =)




Kommentarer
Jenny

Va intressant att få läsa om ditt decennium:o)



Kram!

2010-01-01  /  19:50:15  /  http://www.barnlangtan.se/
Anonym

Vilken härlig resumé!

2010-01-02  /  14:35:05  /  http://withlovefrom.blogg.se/
Anna

Vad kul att få läsa om hela 00-talet :)

2010-01-03  /  15:36:21  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback