Mat v. 6

2010-02-08 12:18:22 ,   Mat och annat gott
Förra veckan skrev jag ju aldrig ner vår veckomatsedel här på bloggen eftersom jag inte hade något internet men här kommer denna vecka! Hoppas ni blir lite inspirerade =). Skriver även lunch. Har planerat till och med lördag. Denna vecka ska vi göra två rätter med sesamfrön. Sesamfrön är vanligt förekommande i Hälsokokboken så antar att det är nyttigt =).

Måndag
Lunch: Lax med potatismos
Middag: Couscouspytt. Recept finns här.

Tisdag
Lunch: Fiskbullar i dill- och äggsås med potatis.
Middag: Fläskfilé med sesamfrön och potatis

Onsdag
Lunch: Ej planerat
Middag: Hemgjorda hamburgare (klassisk onsdagsmat här hemma)

Torsdag
Lunch: Går iväg och äter lunch
Middag: Lasagne med fullkornsplattor och zucchini

Fredag
Lunch: Lasagnerester
Middag: Kycklingspett med sesamfrön

Lördag
Lunch: Tomatsoppa med bacon. Recept finns här.
Middag: Stekt rostbiff med hemmagjorda rödvinssås och hasselbackspotatis

(Marcus är allergisk mot fisk så det är därför Max och jag passar på att äta det när Marcus jobbar och därmed äter vi aldrig fisk på kvällen)

Vill ni ha recept på nåt är det bara ni frågar!




Kommentarer
Linda

Mmm... allt låter så gott!

Duktig du är som skriver matsedel och planerar för veckan.



Kram

2010-02-08  /  16:42:20  /  http://www.myangels.se
Caroline, mamma till Wille

Wow allt lät jättegott! Jag vill gärna ha recept på kycklingspett! :)

2010-02-08  /  18:57:16  /  http://imagenborenbebis.blogg.se/
Linda

låter smarrigt. vad duktig du är som lagar olika rätter på lunch och middag. Jag gör alltid mer mat på kvällen som sedan blir lunch dagen efetr haha. bara för att jag aldrig orkar laga mat på dagen.

kram

2010-02-08  /  20:08:17  /  http://familyspace.blogg.se/
Emelie

Så låter allt låter, och roligt att du lägger ut matsedeln. Alltid bra att få lite tips och inspiration. Vi gör också alltid en lista som vi oftast följer.

Kram

2010-02-08  /  21:17:13  /  http://emeliesamjolie.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback