Magsjuka?

2010-02-17 10:17:40 ,   Allmänt/Vardagsliv
Nu är det Max som är sjuk men jag vet inte om han fått det jag har haft eller om han är magsjuk. Om ni ej vill läsa om bajs så sluta här =).

Han har bajsat tre gånger på morgonen (löst men det gör han nästan alltid nuförtiden, pratade med bvc om det igår). Två av gångerna var det ganska mycket och det var innan han åt något. För snart två timmar sen åt han havregrynsgröt och efter det har han bara bajsat en gång och det var väldigt lite. Var för över en timme sen. Han har feber och han börjar bli snorig men är lika pigg som vanligt. Verkar ha mer energi än vad han vanligtvis har. Och aptiten verkar det inte vara fel på.

Förhoppningsvis är det bara ett förkylningsvirus. Samma som jag har haft. Han bajsade dessutom fyra gånger igår vilket var ganska äckliga blöjor och tre av gångerna var på förmiddan. Kanske är vällingen han inte klarar av? Han dricker ju välling på kvällen och på morgonen och det är oftast på förmiddan han bajsar mest. Har nu bytt till havrevälling från 6 månader istället för den med fullkorn. Använde majsvälling hela december men magen blev inte direkt bättre av det. Han brukar dock bara bajsa 2 ggr per dag. Usch va mycke bajssnack. Kanske inte är nån som läst detta.

Nåja vi får se hur det artar sig. Jag hoppas på att det bara är förkylning som sätter fart på magen (eller kanske nån tand)!

Nu ska jag torka hans lilla näsa =).



Min lilla tokstolle




Kommentarer
Anonym

Vad sa bvc om barn som är lösa nästan jämt?



Linda

2010-02-17  /  10:25:15 
Linda

Stackare... hoppas han kryar på sig snabbt.

Här är det också lite förkylt.



Kraaam

2010-02-17  /  11:31:16  /  http://www.myangels.se
emma-mamma till meja

Hoppas Max blir frisk snabbt och att dte inte blir värre!

2010-02-17  /  18:47:00  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Ingela

Känner igen det där... Lillprinsen har varit likadan här. Bajast ofta och löst. Han är ju också jätteförkyld. Dessutom får han kindtänder.



Inte lätt...



Hoppas att Max kryar på sig snabbt!

2010-02-17  /  19:12:21  /  http://trebarnslandet.se
Jenny

Så klart man (läs jag)läser hela inlägget:o) Det där med bajs är ju så viktigt. Det som kommer ut där bak skvallar ju oftast om hur man egenligen mår.



Krya-på-er-kramar!

2010-02-17  /  21:36:05  /  http://www.barnlangtan.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback