Handlat

2010-02-16 18:17:10 ,   Allmänt/Vardagsliv
Max och jag tog oss iväg och handla i eftermiddags. Varje gång jag veckohandlar tror och hoppas jag att jag ska komma under 1000 kr... men tji får jag varje gång. Jag snubblar alltid på målsnöret. Men idag var det blöjor och sånt som skulle köpas och då blir det ju lite extra.... sen slank det ner semlor och Ben & Jerry-glass.... kanske inte lika nödvändigt =).

Usch vi lägger alldeles för mycket pengar på mat och sådant i månaden! Men det är inte lätt.

Nu står Marcus vid spisen och lagar spagetti och köttfärssås. Vet inte när han senast lagade mat här hemma så det är skönt för mig att slippa. Jag har dock hackat vitlöken. Jag kan visst inte låta bli att lägga mig i =).





Kommentarer
Linda

Ja... mat är inte billigt. Men det är ju ett nödvändigt ont.



Kraam

2010-02-16  /  21:05:37  /  http://www.myangels.se
Emelie

Jag känner igen det där. Vi lägger också för mycket pengar på handling och mat. Men det är ju alltid en massa grejer til barnen med, välling, gröt, flaskborste, blöjor, våtservetter m.m.

Hoppas ni alla är friska snart!

2010-02-17  /  20:52:36  /  http://emeliesamjolie.blogg.se/
Anna

Vi lägger också alldeles för mkt på mat. Men samtidigt är jag en sådan som tycker att maten är för viktig för att snåla på. Jag tittar sällan på priser utan tar det jag vill ha. Vi får snåla på annat istället :)

2010-02-17  /  22:20:03  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback