Hemma

2010-12-15 09:40:13 ,   Allmänt/Vardagsliv
Gomorron!

Jag är sjukskriven idag med och har dessutom valt att låta Max vara hemma med mig. Han är ganska snorig och hostig så tyckte det var skönt för honom att få en vilodag. Vi får vila tillsammans. Min hals är sämre idag. Svider, kliar och rosslar. Pratade precis med Max förskola och de sa att det är många där som har ont i halsen och feber. Både barn och vuxna.

Max sitter och tittar på Postis Per men precis när jag skrev detta kom han inspringades till mig i köket och gav mig en kram och nu har han sprungit tillbaks. Mammas myskille!







Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Ja det blir väldigt konstigt när en ska ha ansvar för allt. Alltså vi har ju avdelningsmöte en gång i månaden, men hur mycket hinner man på 1,5 timme när det är den enda tiden vi har tillsammans?? Ofta går ju den tiden till att prata om barnen och deras utveckling...



Mycket konstigt blir det också, för mej i alla fall, att jag som är ganska nyutexad ska ta totalt ansvar för en verksamhet där jag har kollegor som jobbat 20 år och faktiskt kan mycket mer än mej på väldigt många områden. Arbetet blir ju roligare när man är mer jämställda och hjälps åt.

2010-12-15  /  10:12:03  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Emma - mamma till Meja och Alvin

Kommer tyvärr inte att ske är jag rädd. Får nog byta kommun i så fall. Lösningen är ju att försöka göra barnskötarna så delaktiga det bara går ändå. Passa på så fort man har lite barn att prata så mycket man hinner...

2010-12-15  /  10:19:03  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback