En lista!

2010-12-18 15:12:00 ,   Allmänt/Vardagsliv
1. Hur gammal är du om fem år? 33 år

2. Vem var den sista du träffade? Marcus

3. Hur lång är du? 168 cm

4. Vilken var den senaste film du sett? "The Holiday" igår, men jag somnade efter en halvtimme

5. Vem ringde du senast? Mamma

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till min kompis C: "nu ligger max o sover i sin nya säng =) gick bra att somna för honom. han hostar och snorar väldigt idag...." (fortsättningen är privat)

7. Vad är dagens planer? vara hemma och fixa och slöa!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag är en sms-tjej

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta

10. När såg du senast din mamma? Igår!

11. Vilken ögonfärg har du? Blå

12. När vaknade du idag? Jag vaknade vid 6.15 när Marcus och Max gick upp men sen sov jag till 8.30.

13. Har du någon gång hittat en katt? Nepp!

14. Vilken är din favoritplats? Stranden!

15. Vilken plats föredrar du minst? Källaren

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Vi bor i vårt hus och har förhoppningsvis ett barn till.

17. Vad skrämde dig som barn? Jag kommer inte riktigt ihåg

18. Vem fick dig att skratta senast? Max när vi monterade ihop hans säng och han bröt ihop i stora tårar så fort vi sa åt honom att akta på sig (fy vilken hemsk mamma jag är som skrattar åt det men till slut blev det komiskt)

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Jag äger inga men vi har EXTREMT många här hemma pga att Marcus samlar

20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har bärbar och Marcus stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Endast trosor

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Jag har tre kuddar. Ligger på en, kramar en och den tredje ligger bredvid min kudde ifall Max kommer över undernatten

23. Hur många landskap har du bott i? Endast där jag bott nu

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Är nykterist så nej!

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
strumpor

26. Är du social? Ja men jag uppskattar också att vara själv

27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry halfbaked

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Inte behöva ta ett lika stort huslån när vi snart ska betala vårt hus =)

29. Tycker du om kinamat? Älskar det!

30. Tycker du om kaffe? Nja... inte vanligt svart kaffe men tycker cappuccino och caffe latte är ok i lagom mängd.

31. Vad dricker du till frukost? vatten och te

32. Sover du på någon särskild sida? Sover nästan endast på vänster sida för har ont på höger sida av axeln

33. Kan du spela poker?
Nej..


34. Tycker du om att mysa?
O ja!

35. Är du en beroendemänniska? Vet ej vad som menas med det men det är jag säkert

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? nej...

37. Vill du ha barn? Har redan ett och vill gärna ha ett till men det får vänta några år

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och förstår norska =)

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej

40. Föredrar du havet eller en pool? Älskar båda! Men är jag utomlands ligger jag hellre på stranden och solar och badar än vid poolen

41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, inredning och mat!

42. Äger du dyra smycken? Nej. Det enda som är värt något är väl förlovningsringen och vigselringen men är ju inga stora ekonomiska värden direkt.

43. Har du någon gång testat narkotika? Aldrig!

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Fisk och potatis

45. Vem är den roligaste människan du känner? Nettan =)

46. Välj ett ärr på din kropp? Ett litet vitt märke på mitt vänstra pekfinger efter att jag bränt mig som liten. Vet dock ej vad jag brände mig på.

47. Vad har du för ringsignal? Någon vanlig


48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Vet inte om mamma och pappa har nåt.

49. Flirtar du mycket? Med min man

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen profilbild men mina bilder i headern är tagna här hemma, hos mina föräldrar och på ett bröllop

51. Kan du byta olja på bilen? Nej

52. Har du fått fortkörningsböter? *visslar och tittar upp i taket*.... alltså ja

53. Vilken var den senaste bok du läste? "Hittebarnet" av Katerina Janouch

54. Läser du dagstidningen?
Ja!

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Mama

56. Dansar du i bilen? Nej... lite svårt i bilen

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Megapol på väg hem från jobbet igår

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Max förskoletider för v 1

59. När var du i kyrkan senast?
I torsdags och övade inför en julkonsert

60. Vilka personer utmanar du? Alla som vill!





Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Du... har du några fler recept liknande "pasta med kycklingsås" så får du gärna lägga ut dom blink blink

2010-12-18  /  17:37:00  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Josefine

Ja, visst låter det lyxigt? Det är det också ;-)



Ja, snart är hon frisk igen, hoppas till julafton!



Man kan ju inte alltid få som man vill tyvärr. Men ni gjorde ju ett riktigt fynd och den där sängen är jättefin. Valet stod mellan den och Gulliver, men Mats tyckte att Gulliver var finare. Jag hade nog gärna tagit den andra eftersom hon har bokhylla i samma serie. Men men, så är det när man är gift med en bestämd man :-D



Trevlig lördagkväll. Kram!

2010-12-18  /  19:38:23  /  http://josselyn.blogg.se/
Jenny

Vilken rolig lista. Den snor jag kanske;o))

2010-12-19  /  19:57:02  /  http://www.barnlangtan.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback