Förskolestart!

2010-08-18 16:48:06 ,   Max
På tisdag är det dags för den första inskolningsdagen för Max. Jag tror vi har allt vi behöver inför starten. Regnkläder, gummistövlar osv...... Han har inga bra rejäla höstskor men det inhandlar vi när det börjar bli höst för hans fötter växer ju som ogräs. Gympadojor får fungera fint så länge.

En sak har jag funderat på, ska man märka alla kläder? Alltså inte bara ytterkläder utan även de vanliga kläderna? (fast min man är förskollärare har jag inte fått något svar på den frågan från honom)




Kommentarer
Emma - mamma till Meja och Alvin

Ja märk alla kläder. Underlättar massor för personalen, helt omöjligt att hålla koll på vems kläder som är vems om dom inte är märkta :)

2010-08-18  /  17:55:25  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Louise&Isabella

Vi har inte märkt något av Isabellas kläder än och hon har gått på dagis sedan i feb. Enda som vi märke var hennes nalle som hon sover med. Så det är nog ingen brådska!

2010-08-18  /  20:48:46  /  http://bebbekarlek.blogg.se/
Carro

Ja märk allt, jag märker till o med filips strumpor,:-))för de kommer bort så lätt. o det e ju som sagt inte så lätt för dom o veta vems kläderna tillhör. Jag kör med såna där man syr fast i kläderna, för då är det lätt o ta bort, så man kan sälja kläderna sen. Än o köra med märkpenna.

2010-08-18  /  21:35:40 
Lena

eftersom jag är både förskollärare och trebarnsmamma (visserligen inga förskolebarn längre) så tycker jag det dels tex. när man varit ute en regnig dag och alla har blöta byxor under regnkläderna som ska in i torkskåpet så är det en omöjlighet att veta vems det är. Jag märkte dock inte alltid barnens strumpor men då kan man ju heller inte tycka det är konstigt om dom kommer bort.

2010-08-19  /  17:24:57 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback