Vilja av stål

2010-04-29 22:14:09 ,   Allmänt/Vardagsliv
Max vilja växer och växer för varje dag som går. Igår och idag har vi bråkat många många gånger. Han älskar att göra saker han inte får göra vilket jag antar att alla barn gör! När man sedan säger nej blir han alldeles förstörd och gråter och gråter för att en stund senare göra samma sak igen så att man får säga nej igen och så blir det ännu mera gråt. Hans temprament har verkligen börjat visat sig de senaste dagarna. Han har inte varit sådan förut utan det har kommit nu.

Som tur är så är det ju inte långt mellan tårar och skratt.



Glad kille på IKEA igår.




Kommentarer
Nettan

Vart tog bilden på mig vägen?! :D HAHA, nä lägg inte ut den för guds skull. :)

2010-04-29  /  22:21:43 
Måsbarnet

Känner igen det där :)



Jobbigt. Men som du säger tur att det inte är långt till skratt efter tårar och skrik!

2010-05-01  /  12:40:51  /  http://withlovefrom.blogg.se/
Anna

Jepp, det är tufft att ha barn med stark vilja men man får tänka att det nog är något bra i framtiden så länge föräldrarna sätter gränser och inte viker sig för dem :)

Jag tycker bara att det är jobbigt när jag är ute bland folk och han håller på att få affektkramp. Var på Ikea för ett tag sedan när han höll på att tappa andan och jag stod bara och tittade in i ögonen på honom och skrek till honom att skrika och sen när han skrek ignorerade jag honom som man ska göra men då fick man en del blickar av andra kan jag säga, haha.



Vi bråkar dagligen men tur att det är nära mellan tårar och skratt som du skriver :)

2010-05-03  /  09:54:39  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback