Valborgsmässoafton

2010-04-30 10:09:38 ,   Allmänt/Vardagsliv
Ja då var denna dag här!

Och den började fantastiskt. Max sov från 20.45-7.40 på sitt rum utan att väcka oss en enda gång (tror jag... jag har iaf inte vaknat men kanske Marcus). Idag är jag utvilad. Jag vaknde dock i natt med ett otäckt tryck över ena ögat. Var läskigt. Var dessutom alldeles täppt i den näsborren så tog nässpray och då släppte det.

Just nu sitter Max bredvid mig och river sönder en tidning i pyttesmå bitar. Men han får hållas en stund. Ibland är jag en sån mamma jag sa att jag aldrig skulle bli, dvs inte sätta gränser hela tiden. Men man får välja sina strider och just nu får han hållas.

Det blev ett sidospår. Men i alla fall så ska vi snart ut och promenera. Imorgon ska jag få träffa min brorson A för första gången så jag ska köpa något litet fint till honom.

Marcus slutar tidigt i eftermiddag. Perfekt på valborgsmässoafton. Ikväll ska han sjunga i kör vid ett firande så Max och jag ska dit och titta på honom, på brasan och på fyrverkerierna. Har redan tagit fram Max hörselskydd så att vi inte glömmer dem.

Ska ni se någon eld ikväll?


(jag har råkat skriva Marx istället för Max två gånger i detta inlägg. Tur att jag såg det innan jag publicerade det)



Max och Marcus förra året på valborgsmässoafton. Max var då 7 månader.




Kommentarer
Tova

Vet inte vad vi ska göra ikväll faktiskt - så lugnt som möjligt antagligen eftersom vi har en 3 månadersb bebis ;) men en brasa kanske skulle vara mysigt, hmm....

hoppas ni får en fin valborg! :)

2010-04-30  /  11:40:07  /  http://trasslet.se
Emma - mamma till Meja

Hoppas ni får en mysig kväll!

2010-04-30  /  13:28:00  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
sara - tävlingar, rabatter och en massa tvångstankar

Vad skönt att sova.

Hoppas ni får en bra kväll.

Själv sitter jag och håller tummarna för tävlingen. :)

2010-04-30  /  22:05:12  /  http://kidzmode.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback