Struliga nattningar och mys

2009-10-18 23:24:44 ,   Max
Vi har haft struliga nattningar hela helgen. Därför jag inte varit så aktiv här på kvällarna.

I fredags var vi hemma hos vänner. Max var övertrött men vägrade att somna. Han brukar annars vara duktig på det fast vi är borta. Han somnade i bilen när vi åkte hem strax före 23. När vi kom hem vaknade han och det tog en liten stund att få honom att somna igen. Sen slog han upp sina blå kl. 8 på morgonen som vanligt. På dagen sov han mindre än vanligt. Jag trodde därför att han skulle somna tidigt igårkväll. Han var jättetrött så jag la honom vid 20.15. Han somnade 22.30. Då var både han och jag helt slut! Han är trött men det är som att han är rädd för att somna. Spelar ingen roll att han ligger bredvid mig. Han vrider och vänder på sig, vill bara krypa runt i sängen, gråter och säger "mamamamamama".  Nu ikväll tog nattningen en timme. Jag har lagt två kvällar nu (igår tog dock Marcus när han kom hem, ca en halvtimme innan Max somnade) och imorn ska Marcus sköta det. Får hoppas det går bättre. Han brukar i vanliga fall somna fortare när Marcus lägger så håller tummarna för det.

Hoppas verkligen inte att det ska fortsätta så här. Det gör att man inte får särskilt mycket egentid på kvällen och framförallt att jag och Marcus knappt hinner umgås själva. Inte roligt om en av oss måste tillbringa hela kvällen med att lägga Max.

När han somnat ikväll kröp vi i alla fall ner under en filt och tittade på Ensam mamma söker. Marcus har sett två avsnitt nu och är lika fast som jag. Så nu längtar vi till nästa söndag =)


Han är i alla fall otroligt söt när han sover <3

(har ej tagit bilden nu. Skulle absolut inte vilja riskera att få börja om med nattningen =) )


Några minuter efter att jag publicerat detta inlägg vaknade Max. Efter försök att få honom att somna om i sin säng fick vi lägga honom i vår säng. Gav lite välling och då somnade han igen. Bäst jag lägger mig nu!




Kommentarer
Anna

Vi har samma problem till och från just nu. NAttskräck kan det ju vara. Vi har haft två kvällar i rad som det är svårt att få honom att sova sen är det lättare i en vecka ungefär och så blir det 1-2 kvällar som är jobbiga. Är väldigt frustrerande för det är bara att gå och lägga sig direkt efter utan den värdefulla egentiden. Vi har iaf haft tur att han inte vaknar så mkt under natten när han somnar sent så ngn fördel får man utav det iaf.

2009-10-19  /  07:31:32  /  http://ambi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback