Cancerförsäkring

2009-10-01 18:33:13 ,   Allmänt/Vardagsliv
Ringde en kille hit för en stund sen och erbjöd en cancerförsäkring. De gör tydligen det till alla Elloskunder. Jag kände mig inte så intresserad men han pratade på och pratade på. Han berättade om att man får en stor summa pengar vid ett cancerbesked och dessutom pengar för varje dygn man tillbringar på sjukhus efter ett cancerbesked. Det lät ju väldigt bra så jag tänkte att det är väl lika bra att tecknar den. Man vet ju aldrig *peppar peppar ta i trä*.

Men det visade sig att jag inte får teckna en sådan försäkring. Vet ni varför? Jo för att jag har ju en knöl i mitt ena bröst (har skrivit om det här). Den är undersökt i två omgångar med provtagning, ultraljud och mammografi. Båda gångerna har det konstaterats att det inte är cancer utan ofarlig cysta. Men bara för att jag har en knöl i bröstet så får jag inte teckna en sådan försäkring.

Kändes nästan som ett slag i ansiktet. Som att jag är cancersjuk redan nu.

Fy jag grinade när vi la på för det kändes så hemskt. Och underförstått är det alltså större risk för mig att drabbas av cancer än för andra. Dagens slutsats och uppvaknande!




Kommentarer
Svägerskan

Usch, jag ogillar de där försäkringsförsäljarna, de skor sig och spelar på folks oro!

Jobbigt att det blev som det blev!

De har förstås en miljon klausuler och undantag för minsta lilla, till deras fördel.

Hoppas du kan skaka av dig det där!



Kram från oss

2009-10-01  /  21:29:23 
Ingela

Fy! De är inte kloka de där försäkringsgubbarna.. Allt för att de ska slippa ta några risker.



Förstår att det måste ha känts hemskt!

2009-10-01  /  22:14:41  /  http://trebarnslandet.se
emma - mamma till meja

Får han också kindtänder nu, eller är det framtänder? Undrar hur lång tid dom tänker ta på sig...

2009-10-01  /  22:19:10  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
emma - mamma till meja

Ja Meja har också 8 tänder sen innan. Fattar inte att det måste komma två samtidigt :( Jag läste nånstans att det kan ta upp till två månader för en kindtand att spricka igenom...

2009-10-01  /  22:33:58  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/
Rebecca

Amen fy, de är vidriga de där snubbarna. Det är ju redan konstaterat att det inte är något så varför skulle du inte få teckan försäkring.

Önskar dig i alla fall en riktigt mysig fredag.

Massa kramar

2009-10-02  /  09:24:27  /  http://www.cheeky.nu





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback