10:e tanden på gång!

2009-10-01 22:37:29 ,   Allmänt/Vardagsliv
Max har varit gnällig och ledsen hela dagen. Han vill helst bli buren på hela tiden. Vilket jag inte riktigt orkar. Han väger ju nästan 12 kilo. Det är en del.

I alla fall så misstänkte jag att det var tanden som varit på g ett tag som störde honom. Det är en kindtand och ett hörn har kommit fram för nån vecka sen men det är ju liksom tre hörn till som ska upp. Gav honom en alvedon på eftermiddan och han blev på lite (läs lite) bättre humör. Min moster var här en snabbis tidigare ikväll och sa då att hon såg att det var på gång en tand i nederkäken också. Och mycket riktigt, den 10:e tanden är på gång upp. Det är väldigt svullet och spricker säkert igenom när som helst. Så det är väl inte så konstigt att han inte varit på topp idag.

Hoppas han är gladare imorn. Blir en liten shoppingtur för oss imornförmiddag.

Så underbart med fredag imorn. Nu vill jag att min stora prins ska vara hemma. Har knappt setts på flera dagar känns det som. Jag var borta igårkväll och han hade föräldramöte på jobbet ikväll. Så helgen är verkligen efterlängtad.




Kommentarer
Crazyangel

Oj vad tänder! Miltonhar fortfarande bara 6 :P

2009-10-02  /  06:51:58  /  http://crazyangel.blogg.se/
emma - mamma till meja

Hoppas våra små får sina tänder fort nu så dom slipper ha ont :(

2009-10-02  /  08:23:29  /  http://emmaoskrutten.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Trackback